Social Icons

www.isvecteyasam.com

18 Mayıs 2012

Sandvik Coromant ve Tezim

Sandvik Coromant - Gimo
Bu hafta ne yazsam bilemedim pek. Aklımdakileri toparlayamadım bir türlü bunun nedeni de geçen hafta tam anlamıyla master tezime başlamış olmam.  O kadar zamanımı alıyor ki, şirketten eve gelince çok yorulmuş oluyorum. Bugün biraz tezden bahsedebilirim belki, belkide sonra biraz şirketten bahseder, sonrasında da eylül başlayacağım Rolls-Royce hakkında birşeyler yazarım.

Birazda Sandvik Coromant'tan bahsedeyim. Öncelikle şirketin türkçe adresine buradan ulaşabilirsiniz.
Sandık Coromant aslen Sandvik şirketinin alt kurumlarından birisi. Sandvik, 1862 yılında kurulan birçok mühendislik alanında faaliyet gösteren bir kuruluş. Yüksek teknoloji ürünleriyle tanınan Sandvik, madencilik, kesim takımları, malzeme gibi alanlarda üretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Sandvik Coromant ise 1942 yılında kurulmuş olup, freze, torna, matkap takımları ve takım tutucuları üreten bir kuruluş. 130 ülkede 8000'den fazla çalışanı bulunmaktadır. Benim  bulunduğum Gimo'daki Coromant fabrikasında torna, freze, matkap takımları ve onların tutucuları üretilmekte. Şirket tamamen otomasyona geçmiştir. Şirkette gezerken insanlardan çok robotlar görünüyor. 

Benim çalıştığım bölüm, süreç ve metod geliştirme bölümü ve benim şirketteki teknik danışmanım metroloji departmanından sorumlu bir mühendis. Kendisi bana her konuda yardımcı olmaya çalışıyor, umarım bende sonunda ortaya güzel bir sonuç koyarımda oda, şirkette, okulda memnun olurlar.

Evet gelelim teze. Dediğim gibi, teze başladım geçen hafta. Aslında iki hafta önce başlamıştım ama ilk hafta evrak işleriyle, tanışmalarla geçti. İkinci hafta da ben şirkette değil de, okuldaydım. O sebeple bu hafta tam anlamıyla başladık diyebilirim. Peki ne yapıyorum yada ne yapacağım?

Sandvik Coromant'la yaptığımız gizlilik anlaşmasından dolayı detaylara giremeyecek olsamda genel bir çerçeve çizebilirim. 

Tez çalışmam yaklaşık 20 haftalık bir çalışma olacak ve çalışmanın sonunda şirketten tez karşılığında belli bir ücret alacağım, aslında onu dört gözle bekliyorum.. :p Şaka bir yana, tez çalışmam için şirketin bana ayarladığı misafirhanede kalıyor olacağım. Ayrıca şirkette bana özel bir oda,  şirket intranetine ulaşabileceğim birbilgisayar, kişisel e-mail adresi, giriş kartı falan verildi. ilk hafta yaptığımız planlamaya göre tezin rapor ve sunumu eylül sonunda bitmiş olması gerekiyor ama benim iş bulmamdan dolayı bu süreyi olabildiğince öne alıp, ağustos ayı içerisinde en azından şirkette bir bağımın kalmaması sağlamaya çalışacağım. Gerekli veriyi öncesinde toplayabilirsem, rapor bölümünü Norveç'teyken de yapabilirim. Sunumuda Rolls-Royce'dan bir gün izin alıp burada yapabilirim diye düşünüyorum.

Çok uzattım, gelelim tez konusuna. Daha öncede dediğim gibi tez metroloji hakkında olacak. Peki nedir bu metroloji? Metrolojiye, bir anlamda ölçüm sanatı denilebilir. Yani üretilen ürünlerin üretimin başından sonuna kadar geçen sürede belli zamanlarda ölçümünün yapılması ve gerekli toleransları karşılayıp, karşılamadıklarının incelenmesi gerekir. Karşılamıyorlarsa gerekli önlemler alınır. Bu süreç günümüzde birçok şirkette koordinat ölçüm makinaları  (CMM) ile yapılmakta.

Benim şirkette yapacağım ise şirketin ürünleri ölçüm sürelerini kısaltmaya yönelik bir çalışma olacak. Çünkü ölçüm yapmak muazzam zaman ve efor almakta ve buda  istenilen bir durum değil. Tez bittikten sonra sizler içinde bir kopyasını buradan paylaşabilirim, böylece daha detaylı bir şekilde içeriğini görmüş olursunuz. 

Görülen resimlerde şirkette benim çalışma odam. Biliyorum, bilgisayar ekranlarından birini pano gibi kullanmak biraz lüks ama ne yapayım başka bir işime de yaramıyor o ekran. :)



2 yorum yapıldı!.:

  1. Onurcum emeklerinin karşılığını yavaş yavaş almaya başlıyorsun. Umarım seçimlerin seni ideallerini gerçekleştirmeye daha çok yaklaştırır. Sana onlara ulaşmak için daha fazla güç ve azim verir. Keyifli yazılarını okudum. Çok zor zamanlardan geçmişsin. Ama dediğin gibi sonunda ışık var :)

    YanıtlaSil
  2. Onur, çok teşekkür ederim. Umarım gelecek hepimiz için güzel olur.. :)

    YanıtlaSil

 
Blogger Templates