Social Icons

www.isvecteyasam.com

16 Mart 2012

İsveç'te Yüksek Lisans (master) Eğitimi.. Soru - Cevap

İsveç'te yaklaşık iki yıldır master yapıyorum ama oturupta doğru düzgün  bir master ile ilgili yazı yazmadım.  Buna rağmen bir çok soru aldım. Bende hem facebook hemde mailler üzerinden aldığım birkaç soruyu ve benim düşüncelerimi buradan paylaşayım.

1. Okul bitince yurtdışında yüksek lisans yapmak istiyorum. İsveç'te master programları ücretli mi? Öyleyse İsveç'te yüksek lisans yapmak ne kadar maliyetli olur?

İsveç'te yüksek eğitim AB'ye üye olmayan ülke vatandaşları için 2011/2012 eğitim yılından itibaren ücretli oldu fakat AB üyesi ülke vatandaşları için hale yüksek öğretim ücretsiz verilmekte. Her bölümün ve okulun ücretlerine ya bölümün kendi internet sayfasından yada bu adresten ulaşabilirsiniz. Ama yıllık ücretler bölümden bölüme göre değişsede 80,000-200,000 kron civarındalar.

2. İsveç'te aylık giderim ortalama ne kadar olur?

İsveç'te bir öğrencinin ortalama gideri 7500 isveç kronu civarındadır. bunun içinde barınma, yeme, sosyal aktiviteler dahildir ama elbette tüm bu giderler belli bir düzeyde tutulduğu sürece.

3. İsveç'te eğitimim sırasında burs alma imkanım var mı?

Elbette yüksek lisans eğitimi ücretli olduktan sonra verilen bursların sayısıda arttı. Sizin kendinizin bulacağı özel burslar dışında, İsveç devletinin TC vatandaşlarına verdiği burslara buradan ulaşabilirsiniz.

4. Okurken çalışmak mümkün mü, tavsiye eder misiniz?

Okurken çalışmak mümkün mü, şöyle diyeyim eğitim için aldığınız vizeniz çalışmanızada imkan sağlıyor ve ben okurken birkeç yerde çalışma imkanı buldum part-time olarak fakat bu durumda önünüzde iki seçenek oluyor ya okul saatleri dışında akşam ve gece çalışabileceğiniz bir iş bulmanız lazım yada okulu aşmanız lazım. Tabi bu bahsettiğim işler genelde Mc Donald's'ta çalışmak, geceleri gazete dağıtmak falan. Kafelerde falan çalışmak isterseniz isveççe bilmeniz gerekmektedir, nede olsa İsveç'te insanlardan sizinle ingilizce konuşmalarını bekleyemezsiniz.

5. İsveç'te master için toefl seviyesinde ingilizce bilme şartı var mı?

Elbette dersleriniz ingilizce olduğu için iyi seviyede ingilizce bilmeniz lazım ama benim sınıfta özellikle çinli arkadaşın ingilizcelerinden birşey anlamasamda, bildiklerini varsayıyorum. O sebeple ingilizce önemli. Okullar genelde Toefl/İelts gibi sınavlardan eblli bir puan isterle ama eğer sizin Türkiye'de aldığınız eğitim ingilizce ise onu delil olarak gösterip, bu sınavlara girmek zorunda kalmazsınız. Okulların bu konuda esnek olduklarını düşünüyorum.

6. İsveç'te yüksek lisans için Türkiye'deki not ortalamamız önemli mi?

Hayır değil, Neden çünkü Türkiye'de 2,28 gibi bir ortalama yapıp burada ülkenin en iyi teknik okuluna kabul almış biri olarak Türkiye'deki not ortalamasının çok önemli olmadığını söyleyebilirim.

7. Not ortalaması önemli değilse, seçimi nasıl yapıyorlar o kadar insan arasından?

Elbette not ortalaması bir seçim kriteri olabilir ama onun dışında sizin eğitiminizden önce/sonra/esnasında başka işlerde çalışıp çalışmadığınız, çeşitli sosyal/kültürel aktivitelerde aktif yer alıp almadığınız, yazdığınız motivasyon mektubunuz seçim sürecinde epey etkili diyebilirim.

8. Orayı deneyimlemiş biri olarak, Türkiye'den gelen başvurulara İsveçlilerin bakış açıları nasıl?

Türkiye'den eğitim ücretsizken bile çok başvuru olmuyordu ki, suan eminim daha da azalmıştır başvuru sayısı. Birde isveç'te sınıfları olabildiğince karıştırmayı seviyorlar. Bu sebeple eminim Tüyrkiye'den gelecek öğrencilere epey ilgi göstereceklerdir. Ayrıca yurtdışında Türkler çeşitli sebeplerden dolayı pek güzel anılmıyorlar ama akademik ortamda zon zamanlarda artan Türkler, insanların kafalarındaki önyargıları epey değiştiriyorlar.

9. Peki ingilizcemi geliştirebilir miyim İsveç'te? İsveççe nasıl öğrenebilirim?

İsveç'te nüfusun hemen hepsi ingiliçeyi çok iyi konuşmaktalar. Bu sebeple İsveç'e gelen birçok öğrenci burada kaldıkları bir iki yıldan sonra İsveççe'yi öğrenmeden ülkelerine gitmekteler çünkü herkes ingilziçeyi çok iyi konuştuğu için isveççe öğrenmeye gerek kalmıyor. Ama isveççe öğrenmek isterseniz devlet sizler için isveççe kurslarının ücretini ödemekte ve sizde herhangi bir bedel ödemeden bu kurslardan faydalanabilirsiniz.  Bu kurslar SFI -  Svenska for Invandrare (Göçmenler için İsveççe) olarak bilinmekteler. Bu kurslarda ister normal gün boyu, ister akşamları, isterseniz uzaktan eğitimle isveççe öğrenebilirsiniz. Ayrıca üniveristelerde belli sayıda öğrencilerine ücretsiz dil kursu imkanı sağlamaktalar. Burada bir iki sene kalan bir kişi o sürede hem ingilizcesini geliştirebilir, hemde isveççeyi öğrenebilir. Bir taşla iki kuş misali.

10. Okuldan sonra İsveç'te iş bulma imkanım nedir?

Elbette ki bu sorunun direk cevabı yok bence. Ne de olsa iş bulma durumu aldığınız eğitime, kendi gelişminize ve tabi ki birazda şansa bağlı. Şu sıralar ne zaman iş ilanlarına baksam bir çok İT firmasının mühendis, yazılımcı aradıklrini görüsyorum. Özellikle smart telefonlar için aplıkasyon yazabiliyorsanız, işiniz daha okurken hazır diyebilirim. Ayrıca İsveç'te gençlerin teknik mühendislik eğitimlerine ilgileri giderek azalmakta diye sürekli yazılar çıkmakta, televizyonda tartışma programlarına konu olmakta. Buradan İsveç'in mühendislere ihtiyacı olduğunu söyleyebiliriz. Ama İsveç'in geresinimi olan diğer iş alanlarının bir listesini aşağıdaki linkten  bulabilirsiniz.
İsveç'te eleman açığı olan sektörler


39 yorum yapıldı!.:

  1. Sadece EU ülkelerimi yoksa EEA ülkeleri ve İsviçre'de buna dahil mi ?

    YanıtlaSil
  2. Evet orada bilgiyi eksik yazmışım. Avrupa Ekonomik Alanı (EEA) ülkeleri ve İsviçre vatandaşları da, İsveç üniversitelerinde ücretsiz olarak eğitim görebilmekteler.

    YanıtlaSil
  3. peki yükseklisans ücretlerini görebileceğimiz bir yer varmı okulların sitelerinde bir türlü göremedim ama..

    YanıtlaSil
  4. google'da istediğin okulun adını ve ardından "...master programmes tuition fees" diye aratırsan hepsine anında ulaşabilirsin!

    YanıtlaSil
  5. onur bey, ben de agh ile isveçe gideceğim. program bitiminde öğrenci vizesi için isveç içinde başvurabilir miyiz? yoksa buraya mı dönmeliyiz? bir de ben master ücretini sanırım ödeyemem. lisans da okumak istemiyorum. orada 5-6 aylık bir programa kaydolup visa alabilir miyiz? yani mesleki bir program ve tamamen bitiminde orada kalmak amaçlı..

    YanıtlaSil
  6. Metin, İsvce'te agh yapacak olman çok güzel. Hangi şehirde olacaksın? İsveç'te elbette elinde agh'den kalma vizen olduğu sürece ülke içindeyken de okullara başvuru yapabilirsin ama ülkeden ayrılmana gerek yok. Şöyle diyeyim, İsveç'te kalma konusunda bir yazı yazmıştım, muhtemelen okumuşsundur ama orada yazdıklarım dışında bildiğim başka bir yol yok maalesef. Ayrıca 5-6 aylıkta olsa okuduğun her ingilizce eğitim için ücret ödemen gerekecektir. Hazır oradayken dili öğrenip, iş bulmak ve ondan sonra diğer planlarını gerçekleştirmek en gerçekçi yaklaşım sanırım.

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim onur bey. lundda olacağım kısmetse uzun dönem. ben bazı yerlere başvuru yaptım. şimdi ben aöf işletme öğrencisiyim son sınıf askerliktir vs. biraz sürüncemede kalıyor haliyle. gerçi bitirsem bile 10 bin euro dan başlıyor bende kendi çapımda kurs arıyorum genelde isveççe ( aynı şey norveç için de geçerli orda da folkskola lar var ) 9000 kr a iyi bi bölüm buldum mesleki eğitim. diyorum ki iş bulayım da, ilerde yapayım masteri. bu inanılmaz bir fırsat aslında. 1. si bu dili başka yerde öğrenemem, 2. si bedava ve 1 yıl süreli çok da hevesliyim ama bakalım hayırlısı cevabınız için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  8. onur merhaba, oncelikle paylastigin bilgiler icin cok tesekkurler.
    ben de gecen sene bi donem uppsalada erasmus yaptim ve isvec baya hosuma gitti. bu sene universtedeki son senem ve master dahilinde isvece gitmeyi oldukca istiyorum. bu konuyla ilgili bi kac sorum olacak:

    basvurulari studyinsweden.se den mi yoksa www.universityadmissions.se den mi yapiyoruz?
    basvuruyla ilgili bi sorum olursa programin dahil oldugu okula mi yoksa basvuru yaptigim sitye mi danismam gerekiyor ve tabi boyle bi danisma mekanizmasi var midir?

    ayrica basvuru icin gec mi kaldim, acele etmem gerekli mi?(2013 sonabhar donemi baslamak istiyorum)

    bir de basvuru icin gereken dokumanlarda hep diploma geciyor, fakat malum okul daha bitmedigi icin diploma henuz yok:) transcrip yollayinca bir sorun cikar mi?

    tesekkurler simdiden:)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba beaye,

    Bildigim kadariyla artik basvurular university admission'a yapiliyor. Study in sweden zaten hicbir zaman basvuru kabul etmedi sadece bilgilendirme amacli bir site orasi.

    Benim cevabim sana gec gelsede, basvuru yapilabilcek bolumler aralik ayinda aciklanacak, ve o tarihten itibaren basvuru yapilabilecek, yani henuz baslamadi bile basvurular. Son asvuru tarihi ocak 15 ama son belgelerin ulasma tarihi ocak ayinin sonu.

    sanirim diploma yerine okuldan o sene sonunda okuldan mezun oalcagina dair bir belge alabilirsin. yada en azindan son seneyi okudunu gosteren bir belgede olabilir. sanirim muhtemelen senden bir belge beklerler. ama sorularinin cevabini studyin sweden sitesinde bulamazsan, okulla ilgili sorularini basvuru yapacagin bolume sorsan en dogru cevabi alirsin..

    Basarilar..

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar,
    Ben bu senenin sonunda mimarlıktan mezun olacağım master için yurtdışındaki üniversiteleri araştırıyorum ancak İsveç'i bir tavsiye üzerine araştırmaya başladım bizim okuduğumuz okulda eğitim dilimiz ingilizce ama baktım ki hepsinin ocağın 15ine kadar başvuru tarihi hemen belgelerimi hazırlasam ve üniversiteyle irtibata geçsem sizce geç olur mu bu sürenin uzaması gibi bir durum var mı?

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Isvec'te master basvurulari direk olarak universitelere degil, https://www.universityadmissions.se/ adresinden yapilmakta. Ve onlarinda basvurulari kabulu maalesef 15 ocakta bitmekte. Fakat ogrenci acigi olan universitelerle daha sonra iletisime gecersen belki bir ihtimal sna yardimci olabilirler ama tabi genelde bu universiteler kucuk universiteler olmakta..

    Bu arada 15 ocakta biten sure internetten basvuru suresi. Belgeleri yollama sureci ocak ayinin sonuna kadar devam etmekte. Kolay gelsin!

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Onur Bey, Ben dokuz eylül üniversitesi işletme mezunuyum. Acaba yüksek lisans yapmadan isveçte iş bulma imkanım var mı ? İsveç e ancak gelecek kadar maddi imkanım var daha fazlası yok maalesef. Genelde arkadaşlar eğitim için danışmışlar. Tabi güzel bir işim olsa yüksek te yaparım. Sizce böyle bir şansım var mı ?

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Taner,
    Elbette master yapmadan is bulma imkanin vardir ama bu cok dusuktur bence. Cunku isvec'te muhendislik okuyan bir cok insan direk master ile beraber mezun oluyor ve Isvec daha cok kalifiye eleman aradigi icin, sadece lisans diplomasi yetmeyebiliyor bazen. Ayrica AB disindan eleman getirebilmek icin elemanin bilgisine sahip olan baska birinin once Isvec'te, sonra AB icinde bulunmamasi gerekiyor. fakat moralini bozmayayim, cunku bir keresinde havaalaninda oglu Turkiye'de lisans okumus ama sonra Isvec'te is bulmus bir adamla tanismistim. Denemekte fayda var..
    Kolay gelsin

    YanıtlaSil
  14. Peki agh ile isveç e gidebilir miyim ? En azından o süreçte master ve ya iş için gerekli adımları atabilirim. Agh ile istediğimiz ülkeye gidebiliyor muyuz yoksa sadece türkiyede projesine karar verilmiş belirli ülkelere mi. Siz heralde agh ile gitmişsiniz ilk olarak bilginiz vardır bu konuda

    YanıtlaSil
  15. Taner blogta daha once AGH ilgili epey yazdim. Eski yazilara bakarsan, sorularina cevap bulabilirsin.. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Onur Bey , ben şuan İstanbul Üniversitesi Psikoloji öğrencisiyim ve yüksek lisans için yurtdışına çıkmayı düşünüyorum fiyatı uygun olan ülkelere ; ayrıca Avrupa Birliğinde geçerli Bulgaristan vatandaşlığım da var zaten Türkiye'de yabancı öğrenci olarak okuyorum ; İsveç-Norveç gibi ülkelere gittiğimde benden eğitim ücreti olarak ne talep ederler ve kabul olma şartım bölümüm itibariyle sizce ne durumdadır acaba ? Teşekkür ederim ...

    YanıtlaSil
  17. Bilgilendirme için teşekkürler.

    Norveç'te eğitim hakkında bilgi almak için aynı zamanda http://www.norvecli.com adresini de ziyaret edebilirsiniz arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  18. Ismail Mutlu: AB vatandasi oldugundan dolayi okulla senin icin ucretsiz olacaktir. Bolumun hakkinda bir bilgim olamdigindan yanlis bilgi vermek istemem. kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  19. İsveç'te şuanda tüm üniversiteler ücretli mi?

    YanıtlaSil
  20. merhaba. ben beslenme ve diyetetik öğrencisiyim,diyetisyen olacağım kısmetse. İsveç'te yüksek lisans yapmak istiyorum ancak hangi belgelerin gerektiği hakkında tam bir bilgim yok. yardımcı olabilirseniz sevinirim, teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. Evet Tolga, Isvec'te tum universiteler AB ulkeleri vatandaslari disindakilere ucretli maalesef.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Asena, temel gerekli belgeler (diploma, dil belgesi, transkript) disindaki belgeler bolumden bolume degisiklik gostermekte.. Kimileri is deneyimi isterken, kimileri referans (okuldan yada isten) istemekte. O sebeple bence istedigin bolumun bulundugu okullari bulursan onlarin web sitelerinde detayli bilgiye ulasabilirsin. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  23. Onur bey merhaba,
    Norveç bilim ve teknik üniversitesi uluslararası master programına başvurum sonucu '' Marine Technology'' bölümünde ön kabul almış bulunmaktayım. İTÜ Marine Engineering bölümü mezunuyum aynı zamanda. Şöyle ki; ingilizce yeterlilik konusunda kafam karışmakta. Şöyle bir muafiyetten bahsediliyor;

    ''Ülkemiz dahil bazı yabancı ülkelerden gelen lisans öğrencilerinden İngilizce yeterliliğinin de belgelenmesi istenmektedir. AB/AEA ve/veya Avrupa Konseyi/UNESCO-Cepes ülkelerinden olup da en az yedi yıl süreyle birinci yabancı dil olarak zorunlu/lise öğreniminde İngilizce görmüş olanlar İngilizce dil sınavından muaf tutulurlar. Başvuru sahipleri bunu belgelendirmek veya tanınmış bir sınav/testten geçmiş olduğunu ispatlamak durumundadır.''
    Bu durumda ortaokul ve lisede ikincil dil olarak ingilizce görmüş biri olarak ingilizce yeterlilik şartından muaf olunuyormu?

    YanıtlaSil
  24. bildiğim kadarıyla Türkiy'de aldığımız ingilizce eğitimi kabul ettiremiyoruz. Mecburen TOEFL veya IELTS tarzı sınavlara girmemiz gerekiyor.

    YanıtlaSil
  25. merhabalar Onur bey. Ylys Bursiyeri olmaya hak kazandım.İsveç te master eğitim dili ingilizce mi?

    YanıtlaSil
  26. isveç-türk master bursuna başvuracağım, motivasyon mektubu nasıl olmalı? sizde muhtemelen yazmışsınızdır zamanında yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  27. merhaba, benim ingilizcem zayıf . Ancak isveçte yuksek lisans icin ingilizce istemeyen ya da ingilizce hazirlik uygulayan universiteler var mi, var ise bunlara nasil ulasabilirim. Tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  28. Merhaba,ben başvurularımı yaptım fakat bazı programlar bachelor thesis istiyor ve ben henüz mezun değilim bachelor thesisimi bu dönem alacağım ve bitireceğim bu problem olurmu?son yılım çünkü.birde ortalamam şuAnlık 2.27 kabul edilme şansım varmı? Stockholm university ve uppsala tercih ettim kendimde yeditepe meZunuyum bölümümü zaten ingilizce okudum birde ingiliZce hazırlık okudum.yardımlarınız için teşekkür ederim onur bey

    YanıtlaSil
  29. Merhaba Onur Bey, İsveç'te eleman açığı olan sektörler linkinde fizyoterapi alanını göremedim. Ben fizyoterapi öğrencisiyim ve yüksek lisans yapmayı planlıyorum. İsveç'te fizyoterapistlerle ilgili bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  30. Merhaba Onur bey ben istanbul kemerburgaz üniversitesi uluslararası ticaret mezunuyum bölümüm %100 ingilizce aynı zamanda AB vatandaşıyım benim için ne gibi kolaylık sağlanır eylül ekim ayında gitmek istiyorum yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  31. Oğlu Hollanda twente üniversitesinde okuyor ..Hollanda pasaportu var bu sene ocak ayında mezun oluyor.Ocak ayında İsveç üniversitelerinde Master yapabilir ?mi (Elektirik mühendisliği)Sanırım AB vatadaşlarına isveç te üniversite ücretsiz..Yardımcı olabilirmisiniz? Çok tşk

    YanıtlaSil
  32. Onur Bey merhaba,

    Yılbaşı itibariyle İsveç'e taşınıyoruz. Uddeholm firmasında ArGe'de çalışacağım. Eşim uzman klinik psikolog. İsveç'te Türkler'e yönelik psikolog hizmeti veren kurumlar var mıdır? Nasıl bir yönlendirme yapabiliriz?

    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  33. Merhabalar, İsveç Üniversitelerinin Türkiye ' de denkliği var mı? Ayrıca okulu bitirdikten sonra örneğin Almanya 18 ay kadar oturma iznini uzatabiliyor, aynı imkan İsveç içinde mevcut mu?TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  34. Merhaba. Yazinizi oldukca bilgilendirici buldum bunun icin oncelikle tesekkur ederim. Ben son sinif psikoloji ogrencisiyim. Yuksek lisans yapmak icin Isvicreyi dusundum. Siz oldukca bu konuya hakimsiniz.Internette pek bir bilgi bulamadim. Sizden ricam Isvircre ve Isvecte yuksek lisans sartlari neler? Nasil burs alabilirim ? Bu konuda yardimci olursaniz cok mutlu olurum. Simdiden tesekkur ederim..

    YanıtlaSil
  35. Merhabalar ben Azerbaycan uyrukluyum liseyi kendı ülkemde bıtırdım şuan Türkıyede lisans yapıyorum ve Isveçde yüksek lisans yapmayı düşünüyom orda ders saatlerı nasl Türkıyedekı gıbı her hafta okulamı gidiyon ? bırde öğrencının alacagı burs kaç ? ev kıraları kaç ? bır öğrencı yurtta klama ımkanı nasl ? size zahmet bılgı versenız sevınırım.

    YanıtlaSil
  36. *% 3 faiz kredisi sunmaktadır
    * Nakitsiz Girişimci Sigortası
    * Para için garanti

    İyi kredi notu ile, Credit Financier Home, bireylere veya şirketlere veya kooperatif kuruluşlarına, endüstriyel ve kişisel faydalar amacıyla, teminatlı krediler ve teminatsız krediler sunmaktadır.

    İletişim Adresi: creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  37. Eğitim dili İsveççe olan bir programa kabul edilmek için de İngilizce Toefl veya IELTS şartı aranıyor mu? Eğer bu şart aranmıyorsa 1 yıllık bilimsel hazırlık ve İsveççe öğrenme şartıyla master bölümlerine kabul edilme olanağım var mı?

    YanıtlaSil
  38. Krediye ihtiyacın var mı? İşte finansal problemi olanlar için ve hayatlarında maddi canlanma isteyenler için bir fırsat, çok makul bir faizle kredi veriyoruz, her türlü borç borç kredisi, işletme kredisi, sağlık kredisi, ev kredisi, öğrenci veriyoruz Ülkeye maddi sıkıntıdan kurtulmak için kredi vb. Firma Adı: PLUTO KREDİ FİNANSI EVİ. Bugün bize ulaşın
    Office e-postası: plutocreditfinancier@gmail.com
    Telefon: +18474539904

    YanıtlaSil

 
Blogger Templates