DUYURU

Tıkladığınız linklerde sorun olursa, isveçteyasam.com yerine pelatros.blogspot.com yazarak tekrar deneyiniz mutlaka çalışacaktır bu sefer.

wibiya widget

Mellyn!

Search

Yükleniyor...

Facebook Sayfamız


Powered by Blogger.

Follow by Email

Online Kişiler

Son bir hafta icindeki Popüler Yazılar

Etiketler

23 Nisan (1) aba (1) Aktiviteler (5) armada (1) astronomik saat (1) Ayrilis Öncesi Egitimi (1) bahar (1) becherovka (1) Ben (32) bira (2) brattvåg (2) bydalen (1) bürokrasi (1) cek cumhuriyeti (1) couchsurfing (1) CVL (2) danimarka (1) denmark (1) dil kursu (5) din (1) dinciler (1) direnis (1) domuz eti yemek (2) Durum Değerlendirmesi (4) dönus sonrasi egitimi (1) ev partisi (6) evs (17) evs in sweden (7) fake market (1) fem (1) finlandiya (1) fiyordlar (1) friskis och svettis (1) Gamla stan (1) gelenek (9) genclik marsi (1) Genel (5) gezgin (3) gezi (7) Gezi parki (1) grekisk yogurt (1) gym (1) gympa (1) gönullu (6) haber (4) hamburg (1) helsinki (1) hospitalityclub (2) hökarängsskolan (1) icki (2) İnovasyon (1) is gorusmesi (7) istanbul (2) isvec (24) Isvec kimlik karti (1) isvec kuslari (1) isvec mutfagi (3) isvec parasi (1) isvec vizesi (3) isvec yemegi (5) Isvec'te EVS (4) Isvec'te Paskalya (1) isvecce (9) isvecliler (1) isvecte agh (8) isvecte gönulluluk (6) isvecte hayvanlar (1) isvecte yasam (5) isveçte yaşam (4) iznik (1) İş (1) Japonya (2) kariyer (1) kayak kis sporlari (1) keyif (2) kilise (1) kilisede isvecce (1) kimlik ikilemi (1) koleksiyon (1) kopenhag (1) kosan kus (2) KTH (14) kus (1) kuzey ışıkları (1) kültür (6) limelax (1) luksemburg (1) luksemburgtan isvece ziyaret (1) lüksemburg (1) mammasmeze (1) Manga (1) master (16) melodifestivalen (1) muzik (1) mühendis (2) nivå test (1) Nora (1) norsken (1) northen lights (1) norvec (9) Norvec Vizesi (2) norvec'te spor (1) nörlys (1) oat (1) On Arrival training (2) para (1) parti (8) paskalya (1) prag (1) prague (1) praha (1) praktik (2) Pudong (1) Rolls Royce Marine (2) RRM (1) ryan air (1) ryaniar (1) saglik (1) sampanya ve cilek kahvalti (1) sanghay (1) santa lucia (1) sarma (1) Secimler (1) sehirler (11) semla (1) sfi (9) shanghai (2) siemens (1) sista april (1) skatteverket (1) sosyal medya (1) spor (1) staj (2) stockholm (16) stockholm hakkinda genel bilgi (3) stroget (1) sushi (2) svenska (1) svenska för invandrare (1) sverige (1) sweden (3) swedish (1) systembolaget (1) taksim (1) tarih (1) tatil (1) terracotta (1) tre trallande jäntor (1) TSAF (3) TUF (2) turkisk yogurt (1) Turkiye (1) turku (1) türksemburg (1) ulasim (1) Ulke (2) ulsteinvik (2) uppsala (15) uppsala universite senligi (2) uzakdoğu (1) valborg (2) varis sonrasi egitimi (1) vergi dairesi (1) viking (1) viking line (1) vinmonopolet (1) Växjö (1) yabancilar icin isvecce (2) Yakin Yerler (6) Yemek (3) yemek denemeleri (1) yesilirmak (1) Yogurt (1) yolculuk (1) yuksek lisans (11) yumurta boyama (1) Yuyuan Bahçeleri (1) älg gryta (1) åbå (1) ålesund (3) åre (1) çin (3) çin vizesi (2) öppet hus (1) Şangay (2) Şanghay (2)

Bumerang

21 Ağustos 2012

İsveç'te Yaşamak İstiyorum. Ne yapmalıyım?

Sanırım başlık bu yazının içeriğini çok iyi bir şekilde belli ediyor. Ben İsveç'ten ayrılmaya hazırlanırken,İsveç'e gelip burada yaşamak isteyen insanlardan emailden ve ayrıca facebook sayfasından bir sürü mesaj alıyorum. Ne yapabiliriz de İsveç'te yaşayabiliriz diye. Sözü fazla uzatmadan İsveç'e nasıl yerleşilebileceği/ kapak atılabileceği yada göç edilebileceğini anlatacağım yazıya geçelim.

İsveç'e göç edip yerleşmek isteyenler için bunun birçok yolu var. En kolay yolu elbette ki, elinizde herhangi bir Avrupa Birliği (AB) ülkesinin pasaportu olması. fakat biliyorum elinde passaportu olanların bu yazıya ihtiyacı yok.

Buyrun yazinin detaylarina..

1. Üniversite yoluyla İsveç'e gelmek/yerleşmek - Lisans/Yüksek Lisans

Eğer Türkiye'de lisans eğitiminizi almışsanız ve İsveç'te master/yüksek lisans yaparak burada yaşamaya başlayabilirsiniz. Bildiğim kadarıyla göçmen broşu (migrationsverket) vizenizi yıllık olarak yeniliyor ama master tezinizi zamanında yapmayarak, biraz geciktirerek elinizdeki vizenizi uzatabilirsiniz, en azından bir süreliğine. Bu sürede size burada iş bulmanız için iyi bir fırsat olabilir. 

Fakat maalesef İsveç'te master yapmak isteyenler yıllık yüklü bir miktarı gözden çıkarmak zorundalar. İsveç'te master yapmak isteyenler aklındaki soruların cevaplarını buradan bulabilirler.

Eğer yok ben yüksek lisans  değil normal lisans programı okumak istiyorum derseniz. Bu biraz daha zor gibi.
En iyisi bu bölümü burada lisans okuyan birisinden dinleyelim.

"İlk önce lisans eğitimi de paralı, evet. Okula başvurabilmek için ilk önce isveççe ve ingilizce yeterliliğini almak gerekiyor, onun dışında Türkiye´de lisede fen bölümü bitirince kimya B, fizik B, Matematik D seviyesinde yeterlilik veriyorlar. Tabii bu anadolu liseleri için geçerli düz liseleri bilmiyorum ama  burada bilgiler yazıyordu. Mesela ben İsveççe ve ingilizce yeterliliği KTH´nun kendi sınavlarından aldım. Burada yazıyor sınavın bilgileri. Bu sınava girmek için personnummer (Isvec kimlik numarasi) gerekir mi tam olarak emin değilim ama yabancı öğrenciler geldiğine göre bir yolu vardır sanırım. Yıllığı mühendislik bölümleri için 145000 kron diye duymuştum ayrıca 70 kusur bin kron da yıllık geçim için para göstermek gerekiyor bankada. Puanlama sistemi de suna göre hesaplanıyor. Türkiye´deki diploma notu önemli yanı. ÖSS´nin bir getirisi yok. Ayrıca İsveççe yeterliliği Tisus´tan da almak mümkün, biliyorsundur zaten. Kısacası İsveççe ve ingilizceyi hallettikten sonra hemen herşey paraya bakar. Ama değer mi bilmiyorum, İngiltere´de daha iyi fırsatlar olduğunu duymuştum.".

Genelde birçok lisans programı isveççe eğitim vermekte ve isveççe eğitim alabilmek içinde TISUS isimli isveççe sınavını geçmeniz gereklidir. Yök ben isveççe değil ingilizce varsa ondan alayım dersenizde, evet ingilizce programlar gün geçtikçe artmakta ve onlara da buradan ulaşabilirsiniz. Başvuru koşulları ile de detaylı bilgiyi buradan alabilirsiniz.

Yök tabi Türkiye'de şu an üniversite okuyorsanız, okulunuzun Işveç'teki üniversitelerle Erasmuş gibi öğrenci değişim programları varsa onlardan da faydalanabilirsiniz.

Master eğitimında sonra iş bulamayıp, memleketlerine dönemk zorunda kalan birçok arkadaşım var ama gene iş bulupta buraya yerleşen birçok arkadaş tanıyorum yani şansınız 50/50 ve sizin ne kadar aktif bir öğrenci olamniza bağlı ev tabi isveççe seviyenize.

2. İş yoluyla İsveç'e yerleşmek

İş yoluya İsveç'e yerleşmek isteyenlerin yapacağı tek şey internetten, kariyer sitelerinden yada İsveç iş bulma kurumundan (Arbetsförmedlingen) iş ilanlarına bakıp, başvurularını yapıp, bir iş bulmak. Ama unutmayın ki yurtdışından eleman alan birçok şirket genelde burada bulamadıkları elemanları yada özellikleri aramaktalar. O sebepledil konusunda, genel yetenekleriniz ve sosyal hayatınız konusunda epey cazip bir CV'ye sahip olmanız gerekmektedir.

Bazı kariyer sitelerinin adresleri:
http://www.adecco.se/
http://www.arbetsformedlingen.se/ (İş bulma kurumunun sitesi)
www.academicwork.se
http://www.monster.se/
http://www.academicwork.se/
https://www.poolia.se/
www.jobb.se

Eee, peki Onur İsveç'te bir sürü kebapçı, pizzacı Türk var onlar nasıl geldiler oraya derseniz, derim ki, onların bir çoğu zaten ilk gelen Türk göçmenlerin çocukları ve babalarından kalma işyerlerini devralmış durumdalar. Ama elbette onlarda bir şekilde Türkiye'de ki tanıdıkalrini getiriyorlar İsveç'e. Hah şimdi oldu bizde zaten bunu duymak istiyorduk diyor olabilirsiniz. Evet "çakma" sahte işlerle de buraya gelebilir ve yerleşebilirsiniz. Bu nasıl olacak peki?

Öncelikle bir tanıdık bulmanız gerekmekte İsveç'te iş sahibi olan. Ardından bu tanıdığınız belli bir iş ilanını İsveç iş bulma kurumunun sitesinde yayınlamalı belli bir süreyle, sanırım bir'iki ay kadar. Tabi bu arada bu iş ilanian İsveç içinden yapılan başvuruları bir şekilde savuşturması lazım bu tanıdığınızın. Çünkü kuralla şu şekilde. İş veren öncelikle İsveç içinde eleman aramalı, fakat belli bir süre içinde isveç'te aradığı elemanı bulamadığı durumda AB ülkelerinden eleman ihraç edebilir. bunun içinde belli süre eleman araması lazım AB içinde. Baktı AB içinde de kimse(!), bir elemanda aradığı özellikleri karşılamıyor, işte o zaman AB dışından eleman aramaya başlayabilir. Bundan sonrası sadece sizin o ise başvurmanıza kalmış. Sonrasında işveren hem iş bulma kurumuna hem de göçmen bürosuna aradığı elemanın siz olduğunu bildirdiği taktirde İsveç biletini kapmış olursunuz. Hayırlı olsun ama burada ufak işlerde çalışmak Türkiye'de çalışmaktan daha zordur onuda söylemiş olayım.

3. Aile bağı ile İsveç'e yerleşmek

Tamam İsveçli bir Türk kızına yazın tatil için geldiği Türkiye'de gönlünüzü kaptırdınız, oda sizden hoşlandı mı, o zaman işiniz kolay artık. yapacağını tek şey elinize alacağınız çikolata ve bir buket çiçekle kızı babasından istemek. Eğer oda olur verirse, evliliğinizi yıldırım nikahıyla tamamlayıp, İsveç için gerekli vizeyi elinize alırsınız. Ki zaten burada ki Türk kızları için de Türk erkekleri İsveçli erkeklere göre daha popülerler :) Aynı süreci gönlünüzü kaptırdığınız İsveç kızlarıylada yaşayabilirsiniz ama o kız isteme olayını atlayalım tamam mı? Bir dakika, bir dakika, biz Türk kızları da İsveç'e yerleşmek istiyoruz biz ne yapacağız derseniz, sizler içinde aynı süreç geçerli. Burada da isveçli yada Türk delikanlımız elinde buketi ve çikolatasıyla babanızın elini öpmeli değil mi? :) Sonrasında sizde aldınız işte vizeyi.

Yök be Onur, kim dedi evlenmek istediğimizi bizim derseniz, İsveç size başka hiçbir ülkenin sunmadığı harika bir fırsat sunuyor. O da "SAMBO" (sambu okunuyor). Yani bir çiftin (kız-kız, kız-erkek, erkek-erkek) evlenmeden aynı evde birlikte yaşaması anlamına gelen kelime. Sizde göçmen bürosuna gerekli dökümanlarla başvuru yaptıktan en fazla 6 ay sonra İsveç vizesini almış oluyorsunuz. Ama şu da var sonrasında birkaç yıl birlikte aynı adreste oturmanız gerekiyor.

Tabi benim ne evleneceğim, ne de birlikte yaşamak istediğim birisi var, ben sadece İsveç'e yerleşmek istiyorum derseniz. Onunda çözümü var. Sahte "sambo"'lar. Bazı kişiler belli bir ücret karşılığı sizlerle sambo olmayı yada daha doğru tanımla göstermelik smbo olup, aynı adresi göstermelik birkaç yıl paylaşmayı kabul ediyorlarmış. Ama bu riskli bir durum, ne de olsa yüklü bir miktarı kaybetmekte var.

4. Gönüllü olarak İsveç'e gelmek/yerleşmek

Evet baka bir yolda kimseye, hiçbirşeye bağlı olmadan İsveç'e gönüllü olarak gelip, 6-12 ay arasında hiçbir ücret ödemeden, tüm masraflarınız karşılanarak gönüllü oalrak çalışmak. Ben ilk İsveç'e bu şekilde gelmiştim, bloğu okuyanlar bilir. Bence en iyi yollardan birisi ve hatta en ucuzu suan için sanırım bu yol, tabi evlenmeyi göze almazsanız. :) Avrupa Gönüllü Hizmeti (AGH) yada ingilizce adıyla European Voluntary Service (EVS) hakkında detaylı bilgi almak için buraya, buraya ve buraya bakabiliriniz. Yada blogtaki 2006-2007 yılları arasında ki yazıları mı okuyabilirsiniz. geçen bir çift sormuştu aynı projeye her ikside alınabilir mi diye. EVET alınabilir ama bu da projeye bağlı, proje koordinatorları ile konuşmanıza bağlı.


Yukarıdaki yolların hepsi zahmetli ve kimileri de oldukça pahalı. Hiçbirini istemiyorsanız, İsveç'e turist olarak gelip, kaçak yollardan kalabilirsiniz ama İsveç'in tadını çıkartabilir misiniz bilmiyorum.

Şaka bir yana benim bildiğim tüm yollar bunlar. Umarım İsveç'e yerleşmek isteyenlere yardımcı olur. Şimdiden hepinize kolay gelsin!

28 yorum yapıldı!.:

Mehmet Erdem dedi ki...

Merhaba. Ben dil öğrenmek amacıyla AGH yapmayı düşünüyorum. İlk tercihim ingilizcenin yoğun konuşulduğu irlanda isveç vs.. Bana ülke ve proje seçiminde nasıl tavsiyeler verebilirsin? ve şunu merak ediyorum; AGH yaparken normal bir işte çalışmak yasak ama buna nasıl bakıyolar, kaçak çalışabiliyo muyuz? bikaç küçük sorum daha olucak eğer mail atabilirsen çok memnun olurum: mehmeterdem00@gmail.com

Onur dedi ki...

Merhaba Mehmet,
Agh'ni eger ingilizce ogrenmek amacli yapmak istiyorsan, bence direk ana dili ingilizce olan ulkeleri sec derim. Ama bence proje secerken en onemli sey projeden keyif alacagini dusunmen, cunku zamaninin buyuk cogunlugu proje ile gececek. Eger projeden keyif almazsan, orada bulundugun her dakika sana zindan olacaktir.Is konusunda ise, evet, calisma iznin olmuyor.kacak calismaya kimsenin iyi bakacagini sanmiyorum ama gene de kacak calisabilirsin. Muhtemelen geceleri falan. Ama agh'den alacagin cep harcliginin sana yettigini umarim biliyorsundur.

Ateist dedi ki...

Agh bittikten sonra isveçte kalabilme şansım var mı? Agh alınırken verilen turist vizesi mi yoksa başka tür bir vize mi?

Sevgiler.

Onur dedi ki...

AGH yaptiktan sonra kalma sansin tamamen sana bagli. Yani eger okul yada is bulursan elbette kalabilirsin. AGH icin verilen vize calisma ve oturma hakki ama calisma hakki sadece yapacagin proje ile sinirli. Vizenin uzerinde nerede calisacagin yazili olacaktir.

Taner Doruk dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Taner Doruk dedi ki...

Peki agh ile aldığımız vize ile proje bittikten sonra agh ile katıldığımız ülke dışında başka bir ülkeye gidip orda iş bulup ve ya okula yazılıpvize alma şansımız var mı ? Yani agh görevi yaptığımız ülkeden başka bir ülkeye kapağı atmak gibi :)

Onur dedi ki...

Taner Doruk, maalesef verilen vize sadece o ulke icinde calisma, o projede calisman icin veriliyor. Fakat elbette baska bir ulkede bir is bulursan, yeni vizeye basvurman gerekecektir.

alperenbeurden dedi ki...

isveçte evlenip yaşamak ve lisans eğitimi almak istiyorum bu konuda daha fazla bilgi paylaşırmısınız lütfe

emre can topal dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
turgut ermercimek dedi ki...

ben bilgisayar mühendisiyim evliyim 1 de kızım var isveçe yerleşmeyi istiyoruz. önereceğin yol nedir. rahat iş bulabilirmiyiz.

Onur dedi ki...

Alperbeurden, elimden geldigince fazla bilgi paylasmak isterim fakat son birkac aydir is sebebiyle Cin'de bulundugumdan pek fazla bilgi paylasmaya vaktim olmuyor. Ama elimden geleni yapmaya calisacagim.. :)

Onur dedi ki...

emre can topal, linklerin verildigi yazi eski bir yazi oldugundan linklerde sorun olabilir. Fakat sana onerim google'da "evs project database" veya "ulusal ajans" diye aratirsan tum gerekli bilgileri oradan bulabilirsin.

Onur dedi ki...

turgut ermercimek, bilgisayar muhendisligi Isvec'te populer olan bir konu. Ozellikle yazilim, programlama ve son "cloud" konularinda. Muhtemelen is bulma sansin vardir, ozellikle belirtilen konularda bilgiliysen. Arbertsförmedlingen'in (isvec is bulma kurumu) yada diger kariyer bulma sitelerine bak derim is icin. Kolay gelsin. Mutlu haberlerinizi bekliyorum ;)

ciger dedi ki...

iyi günler. bu sene iktisat bölümünü okumaya başladım. lisans veya master eğitimimi isveç'te yapıp isveç'e yerleşmeyi istiyorum. bölümüm ile ilgili isveç'te açık var mı? maaşları nedir? isveç'in artı ve eksileri vs. bildirirseniz sevinirim.

ilker dörtler dedi ki...

ben avusturya vatandasiyim burdan bikdim ve buralar bittki artik isvece yerlesmek istiyom ne yapmam lazim yerlesebilirmiyim ailecek avusturya vatandasiyiz esimin disinda yardimci olrsaniz sevinirim tskrler

doruk atalik dedi ki...

Merhabalar, bu ocak sonunda Endustri Muhendisi olacagim,fakat Turkiyede calismak veya yasamak istemiyorum.Ileri drecede inglizcem ve ikinci yabanci dil olarak fransizcaya sahibim.Bu yaz interrail yaptim ve isvece asik oldum desem yalan olmaz.Tavsiye edebilecegin bir yol var mi?Orada yasama sansimi yorumlar misin?

Seyda Aydin dedi ki...

İsveç gibi bir ülke bence muhafazakar Türkiye'li insanların yaşayamayacağı bir ülkedir. Eğer bir erkekseniz sanırım İsveç'te yaşamak çok çok daha zor, çünkü İsveç özellikle kadınların ve eşcinsellerin rahat yaşayabileceği bir ülkedir. Eğer bunlarla sorununuz var ise hiç İsveç'e gitmeye heveslenmeyin derim.

Seyda Aydin dedi ki...

Bu arada bunu belirttim -ki yanlış anlaşılmasın, şu hayatta yaşanacak ülke varsa bir kadın olarak üzerine basa basa belirtmeliyim ki İsveç'ten başka ülke değildir. Soğuk havadan nefret ederim ama bu ülkenin insanları bana huzur dolu ve aşmış geliyor, tam da istediğim gibi ve ben başka bir ülkede yaşamayı düşünemiyorum. Ülkedeki azınlıklara saygı, insan hakları, kadın-erkek eşitliği kesinlikle takdir edilesi, muhteşem özelliklerdir. Para için asla değil sadece bu özellikleri nedeniyle, evet evet sadece bu özellikleri nedeniyle Türkiye'de üniversite mezunu olarak ofis ortamında çalışacağıma, İsveç'te garson olurum huzurla, özgür fikrimle yaşarım daha iyi.
Benim üst yorumdaki eleştirim, İsveç'li kadınlar ile evlenerek Türkiye'den giden ardından kadını döven muhafazakar, maço erkekleredir aman haa bunu yapacaksanız bu ülke kadına şiddet konusunda çok ciddi, olduğunuz yerde kalmaya devam edin.

Asli özaslan dedi ki...

Merhaba Onur Bey, ben İngilizce öğretmeniyim eşim öğretim üyesi, iki küçük kızımızı burada büyütmek istemiyoruz . Ülke arayışındayız, sizce İsveç için şansımızı hangi yoldan denemeliyiz?

engin11 dedi ki...

Onur bey,herhangi bir yoldan vize alarak isveçe giriş yapıp orada 1 yıl yaşarsak şu vize sorunundan kurtulmak için oranın vatandaşı olma durumumuz var mı ? varsa bu nasıl gerceklesebilir ?

mehmet serhat yeltekin dedi ki...

öncelikle detaylı açıklamalarınız için teşekkür ederim Onur bey. ben önümüzdeki eylül ayında erasmusla yurtdışına çıkacağım. gönlümde olan ülke isveç. ama orada aylık yaşam maliyetleri ne kadar bilgi alabilir miyim(tabii ki lüksün bir üst sınırı hiçbir zaman yoktur; ama ortalama bir türk öğrenci gözünden bakabilirsiniz olaya)

mehmet serhat yeltekin dedi ki...

öncelikle detaylı açıklamalarınız için teşekkür ederim Onur bey. ben önümüzdeki eylül ayında erasmusla yurtdışına çıkacağım. gönlümde olan ülke isveç. ama orada aylık yaşam maliyetleri ne kadar bilgi alabilir miyim(tabii ki lüksün bir üst sınırı hiçbir zaman yoktur; ama ortalama bir türk öğrenci gözünden bakabilirsiniz olaya)

özgür öz dedi ki...

dostum blogunu nceledim gerçekten güzel bir blog yalnız soruma kendim bir yanıt bulamadım :) sen agh ile isveçe gidip orada vatandaşlık almayı nasıl başardın. ben de agh yapmayı düşünüyorum. bilgilendirirsen sevinirim. vatandaşlık olmasa da agh istiyorum kesinlikle :D ha olursa da güzel olur. bolca tanıdığım da var orada :)

memooo dedi ki...

meraba ben bu yaz evleniorum isvecte ve su an turkıyede öğrenciyim staj imkanı ile erasmusla isvece gidiom üç aylık oturma izni bekliom sorum su oturm iznim üç aylık olucak ve bu süre içinde evlenicem oturma iznimi evlenince isvecte uzatabilir miyim yoksa türkiyeye dönmem mi gerek bir diyer sorum isvecce öğrenip lisans egtimi almak. bu yüzden sfı ve sas denior sonrada komvux bu nekadar sureer ö*ğrenmek ingilizcem ve almancam var, cevabınızı beklıom

Rifat Karagoz dedi ki...

Merhaba onur abe benim ihtiyacım olan tek şey pasoport alıp oraya gelmek yani her hangi bir yol bilmiyorum daha önce türkiye dışında başka bir ülkeye seyehat etmedim ... cok iyi derecede ingilizce biliyorum ve isvecte kalacak yerimde var.. bir cok isvecli arkadaşım bana teklifte bulunuyor gel bende kal diye ama bunu nasıl yapacağım bilmiyorum sizce tatil icin yani 2 hafta 1 aylığına nasıl ayarlaya bilirim

Rifat Karagoz dedi ki...

Siteni cok sevdim herkese yetecek kadar bilgi var bence .. teşekkürler cevabını bekliyorum...

Ibrahim Yolbir dedi ki...

2014 ten sonra hiç cevap vermemişsiniz sorulara. Eğer cevap yazarsanız sorularım olacak. Teşekkürler.

güler galip dedi ki...

gönüllü çalışmak vede orda yaşamak icın neler yapmalıyım