Social Icons

www.isvecteyasam.com

08 Mart 2012

Rolls Royce Graduate Professional Excellence Programme - Manufacturing Engineering (Production Management) - Nordics - Bölüm 1

Son yazıda belirttiğim gibi pazartesi günü Norveç'in Ålesund şehrine, tüm gün sürecek olan Rolls Royce ile görüşmesine gittim, dünde eve geri döndüm zaten hemen. Bu konuda detaylı bir yazı yazmak istedim çünkü ben görüşmeye giderken çok fazla detaylı bilgi bulamadım internette. Rolls Royce'un mezuniyet programlarından nette bulduklarım ise üretim mühendisliği ile ilgili değillerdi. Bu sebeple benden sonra Rolls Royce'da görüşme şansı elde edenlere bir faydam dokunsun dedim.
Öncelikle benim görüşmesine gittiğim Rolls Royce araba markası değil. Çünkü annem, babam dahil herkesin aklına Rolls Royce deyince araba geliyor fakat araba bölümünü uzun zaman önce BMW'ye satmışlar. Benim gittiğim bölüm Denizcilik (Marine) bölümüydü. Ama tahmin ettiğim kadarıyla diğer bölümlere de (Aerospace, enerji yada nükleer) geçme şansımız var. 

Birazcık başlığı açarsam, "Rolls Royce Graduate Professional Excellence Programme - Manufacturing Engineering (Production Management) - Nordics" Rolls Royce'nun 12-18 ay süren üretim mühendisi yetiştirme programı. Genel olarak üretim mühendisleri ve yöneticileri yetiştirmekteler. Her ne kadar programın adında Kuzey kelimesi geçse de, 12-18 aylık program boyunca sadece kuzey ülkelerinde kalmıyorsunuz. Fakat ilk 4 aylık süreçte mecburen Norveç'te oluyorsunuz. Sonrası biraz da size bağlı oluyormuş. Yani eğer şirket içinde kendinizin ilerlemek istediği alanı içeren bir başka ülke bulursanız oraya zıplamanız içten bile değilmiş. Norveç'te başlayıp. Japonya'da devam edip, sonunda İngiltere'de programı bitirebilirmişsiniz. Fakat program sonunda sizin kuzey ülkelerinde (İsveç, Norveç, Finlandiya) kalmanızı temenni etmekteler.

Bende görüşmeye seçildikten sonra öncelikle bir davet maili aldım Rolls Royce insan kaynaklarından. Mailde görüşmenin Norveç'in Ålesund şehrinde olacağı ve tüm yolculuk masraflarının (ekonomi tarifesinde) karşılanacağı yazıyordu. Ardından eğer görüşme teklifini kabul ediyorsak, onay maili atmamızı ve eğer uzaktan geliyorsak, bir gece Ålesund'da kalacağımızı belirtmemiz isteniyordu. Böylelikle bir gecelik konaklamamızı ayarlayacaklarmış. Onay mailini ve konaklama isteğini yolladıktan kısa bir süre sonra bu seferde nerede kalacağımız, oraya nasıl ulaşacağımıza dair detaylar içeren bir mail geldi. Bu mailde görüşmenin saat kaçta başlayıp (08:00), kaçta biteceği (16:00), ne tür görüşmelerin ve testlerin yapılacağı başlıklar halinde belirtiliyor ve sonunda da kendimizin gitmeden önce hazırlayabileceği ve orada sunacağımız 10 dakikalık sunumumuzun amacı belirtiliyordu.

Yapacağımız 10 dakíkalık sunumun içeriği tamamen bize ait olacaktı ve neden şirketin bizi seçmesi gerektiği anlatıp, onları ikna etmemiz isteniyordu.

10 dakikalık kendi sunumumuzdan başka görüşme günü yapacaklarımızın listesi aşağıda:

1. A Technical based interview (Teknik içerikli görüşme)
2. A Competency based interview (Genel kabiliyet/yetenek görüşmesi)
3. A group exercise (Grup çalışması)
4. Abstract reasoning test (Soyut düşünme testi)
5. Numerical reasoning test (Sayısal düşünme testi)

...olmak üzere toplam 6 aşamadan oluşacaktı.

Bizde pazartesi günü saat 17:30 civarı Ålesund'a vardık. Vardık diyorum çünkü sınıftan en yakın arkadaşlarımdan ikiside görüşmeye çağrılmışlardı. Uçakta'da sınıftan başka iki kişi ilede karşılaşınca şimdiden 5 KTH'lu oluvermiştik. Otele gelince, ilk iş kaç Rolls-Royce tarafından kaç kişilik yer ayrıldığı oldu. Ertesi gün ku, görüşmelerde 12 kişinin yarışacağını öğrendik. Ardından eşyalarımızı odalarımıza bırakıp biraz dinlendikten sonra, hava kararmadan biraz şehri dolaşma fırsatı bulduk. Sonrasında akşam yemeği yiyip, odalarımıza çekildik ertesi günkü görüşmeler öncesi biraz dinlenmek için. Erkenden yatmayı denesem de, genede pek düzgün uyuduğum söylenemez.. 

İlk bölümü burada bitiriyorum. İkinci bölüm yarına,,

0 yorum yapıldı!.:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates