Social Icons

www.isvecteyasam.com

06 Ekim 2013

Dünyayı vizesiz gezebilen ülke vatandaşları

Uzun zamandır bir İsveç-Norveç yazısı yazmamıştım. Gerçi hiç yazı yazmadım ya neyse. İşte iş güç derken araya bir düğün sıkıştırdık, sonra Çin’i keşfet, kardeş ziyareti derken bugün biraz fırsat buldum yazmaya. 

Hızlıca neler oluyor hayatımda bilgi geçeyim. Şangay’da ki sürem bitti bitecek. Son 5 haftamız kaldı. Sonrasında henüz belli değil. Yeni projenin yeri bir iki hafta içinde belli olacak. Şanghay sonrası yazlık iznimi alıyorum ve geç balayına çıkıyoruz. Balayı dedim çünkü geçen sene İsveç’te nikahtan sonra, bu sene Türkiye’de düğün yaptık. Projeden dolayı balayına gidememiştik, işte kasım ortasında gideceğiz. 

Nereye gidelim derken, aklımıza Vietnam gelmişti fakat sonra Türk vatandaşlarından vize istendiği için vazgeçtim. Çin için epey bir enerji harcadıktan sonra yeniden vize ile uğraşmak istemedim. Sonra evde acaba dünyayı hangi ülke vatandaşları ”vizesiz” rahatlıkla dolaşabiliyor diye konuşunca, biraz nette araştırma yaptım. Sonuçlardan bir blog yazısı çıkar diye düşündüm. Buyrun bakalım. 
Ülkeleri vatandaşlarının ülkeleri sadece pasaportları ile vizesiz gezebilmelerine göre sıralayan Henley & Partners Vize Kısıtları İndeksine göre Finlandiya, İsveç ve Büyük Britanya vatandaşları dünyayı en sorunsuz gezebilen ülke vatandaşları. 

Listede Türkiye 42. sırada fakat aynı puanı alan birçok ülke aynı sırayı da almış listede. Bu durumda Türkiye’nin önünde toplamda 75 ülke bulunmakta. Benim beklediğimden iyi çıktı gene de Türkiye’nin listedeki yeri. Ben yüzün üzerindedir diyordum çünkü. 

Norveç listeye 4. siradan girse de önünde 14 ülke bulunmakta. Fakat İsveç’in 3 puan gerisinde (Türkiye ise İsveç’in 79 puan gerisinde). Sanırım bunun sebebi de Çin’in Norveç vatandaşlarına ya vize vermemesi yada her koşulda zorluk çıkarması. Onun sebebi ise Norveç Nobel barış ödülünü Çinli bir hükümet muhalifi birine vermesinden dolayı Çin’in Norveç’i protesto etmesi. 

Son olarak benim Çin vizesi hakkındaki görüşüme gelirse.. Avrupa ülkeleri birçok ülkeye vizeyi sorunsuz verirken, bizim gibi ülke(lere) iki yüzlü davranıp, ya vize vermiyor yada zorla veriyor ya, işte Çin herkese zorla veriyor. Elbette turist vizesi hariç. Turist vizelerini almak birçok ülkede kolay çünkü. 

Umarım Türkiye vatandaşları olarak yakın zamanda birçok ülke ile vize anlamaları yapılırda, bizler de rahat rahat gezebiliriz.

Not: Tam liste icin:

Resim: Vikipedi'den.

0 yorum yapıldı!.:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates