Social Icons

www.isvecteyasam.com

28 Ocak 2010

Unesco Dünya Mirasi listesinde bir kent: Prag

Evin gezi kösesinde duran kumbaramıza gelip geçerken cepteki bozuklukları atıyoruz ilerde bi'seyler yapariz diye. Gecenlerde sayalim dedik ve birde ne görelim ucuz hava yolları ile kisa bir tatil parasi birikmis bile. Bizde okulların yari yil tatiline girmesi
benim
de kursumun tatilde olmasıni firsat bilip aldık biletleri dustuk yollara. Hedefimiz Prag'ti. Prag gercekten UNES
CO'nun dünya mirasi listesine girmeyi her yönuyle hakeden bir sehir.

Yaklasik 2,5 milyonluk nufusuyla, duzenli sehir yapilanmasiyla, sehrin her yerine
ulasimda ki tum kolayliklariyla Prag gercekten gezilecek bir kent. Prag'ta öncelikle Eski Sehir anlaminda ki Stare Mesto'ya gittik. Merkezde ki meydan dort bi yanindaki kiliselerin resimlerini ceken kalabalik turist gruplari ile dolu. Herkes ellerindeki kameralarla 15.yuzyildan kalma muhtesem astronomik saat kulesinde ki Hz. Isa ve havarilarinin saat basi yaptiklari 20 saniyelik sovunu cekmeye calisiyorlar. Akrep ile yelkovan saat basini gösteriyorlar. Hemen altlarinda da bir iskelet ölümü isaret ederek saatin gongunu caliyor. Son gong

sesiyle hepsi birden gözden kayboluyorlar ve turistlerde haritalar
ini cantalarina koyarak stare Mesto'nun dar kivrimli sokaklarinin keyfini cikarmaya koyuluyorlar bizler gibi..
Tum gun gezintimizin ardindan yaninda kalacagimiz arkadasla bulustuk ve biraz soluklanmak ve isinmak icin evin yolunu tuttuk. Esyalarimizi birakip birer cay ictikten sonra tekrar Prag sokaklarinda kaybolmaya karar veriyoruz. Prag merkezi haritaya gerek kalmadan gezilecek bir yer. yollar yada her kosebasinda goreceginiz yeni yada eski komunizm doneminden kalma eserler sizleri bir yerlere surukleyecektir zaten.

Bizde yolumuza devam ediyoruz ve meşhur Charles Köprusune geliyoruz, sehri ikiye bölen Vltava nehri uzerinde bulunan adalardan en önemlisi olan Kampa Adasini gectikten sonra. 1342 yapimli, alti kemerli, trafige kapalı, acik hava muzesi niteligindeki charles Köprusu gercekten gorulmeye deger, ki zaten köpru Stare Mesto'yu Mala Strana ve Hradcany bölgelerine yani Prag kalesinin bulundugu bolgeye bagliyor. Ardindan köpruyu gecip Prag kalesi ve muhtesem barok eseri Aziz Vitus Kilisesine geciyoruz. kilise yapimi yaklasik 600 sene surmus. Buda ilginc bir nokta. Ardindan Prag kalesinin karsi tarafinda ki Eyfel Kulesinin 1/3 boyutundaki Petrin Kulesini ziyaret ediyoruz. tabi havanin solukluğuna da hissediyoruz her ne kadar Isvec'ten geliyor olsakta. Hemen yol kenarındaki kafelerden birine girip elmali pasta ve yaninda tarcin aromali sicak sarabimizi yudumlayarak isiniyoruz.
Peki Prag'ta neler yemeli? prag mutfagi gordugum kadariyla et yemekleri uzerine kurulu ve genelede baharatli yemekler biz Türklerin agiz tadina uygunlar. Isteyen tavsan yada ördek etlerini deneyebilir ama bence Gulas ve yanindaki ingilizce dumpling denilen ekmekleri mutlaka deneyim. Cok lezzetliler. Ayrica yemeginizin ustune kupalarda servis edilen Kava Turecka denilen Türk kahvesini denmelisiniz. Hatta bir yerde AtatürkOvo diye de satildigini gordum. Meshur cek likoru tarcinli Becherovka'yi icmeden de donmemek lazim Prag'tan. Ayrica biliyorsunuz Cek Cumhuriyeti dünyada en cok bira tüketen ülke. Mutlaka Cek birasininda keyfine varin ki zaten cok sert degiller.

Sehir Franz KAFKA'nin da yasadigi yer. O sebeple Kafka muzesinede gidebilirsiniz. Fakat Kafka'nin sehirde her sene ev degistirdigini ve aslinda Kafka'nin evi diye sunulan yerin sadece onun yasadigi yerden bir tanesi oldugunu bilgi almak icin girdigimiz turist burosundan ögreniyoruz.

Ayrica aksamlari sehir merkezinin disinda herhangi bara giderseniz ve birazda sansliysaniz karsiniza özel giysilerinde garson cikacaktir. fakat dedigim gibi biraz sans lazim bunun icinde.. yoksa büyük sürpriz.. :)) Biz sansliydik bu konuda :)))

Biz bu konuda cok sansliydik cunku yaninda kaldigimiz arkadaslar sayesinde onlarin Cek arkadaslari ile noel kutlamasina ve ögrencilerin gittigi bir cok bar ve diskonun keyfine varma zevkini yasadik.

Evet 2 günlük Prag gezimize cok sey sigdirdik ve cok eglendik fakat Prag'i birde yazin tatmak gerektigini de ögrendik..

2 yorum yapıldı!.:

1. anlattiklarin cok guzel ben de gitmek istiyorum en kisa zamanda...
    usa'den sevgilerle

Ayca

2. tesekkurler aycacim.. Biz yaziyoruz ama senden hic haberimiz yok.. sende anlatsana kendinden biraz..