Social Icons

www.isvecteyasam.com

11 Şubat 2010

Staj yada isveççe anlamıyla Praktik üzerine..

Bildiğiniz gibi kursta son kura geçtim ve artık yavaştan isveççe konuşmaya başladım. Fakat işte şimdi de bior yerler de dil stajı yapma çabasındayım. Onun için son 10 gündür her bulduğum yere mail atmaktayım.

Peki nedir bu dil stajı?

SFI'ye devam eden kişilere devletin bir kıyağı diyebiliriz. :) Nasıl peki?

Kursta öğrendiklerimizi gerçek hayatta uygulayabilmemiz ve ayrıca isveç iş hayatı hakkında bilgilerimiz olması adına yapılan bir tür staj. İki çeşit dil stajı var.


1. Genel dil stajı
2. İş dil stajı

Birincisi genel olarak heryerde yapılan bir staj yani sizin aldığınız eğitim mühendislik olsada yada hiçbirşey olmasada eğitiminizle alakalı olmayan bir yerde yapılan stajdır. Yani benim ilk okulda staj yapmam gibi mesela. Bu genelde daha kolay bulması çünkü okullar seve seve stajer alıyorlar fakat zor olan asıl ikincisi.

İkincisi kişinin aldığı eğitime göre bir iş kolunda staj yapması. Böylece kişi hem öğrendiklerini uygulayabilecek, hem iş dünyasında kendisine uygun özel kelimeler hakkında bilgilenecek. Hemde ilerde kendilerine iş bulma imkanı doğabilecektir.

Birde her iki stajda da devletten küçük bir cep harçlığı alacaktır. Devlet diyorum çünkü stajerlerin şirkete yada kuruma herhangi bir masrafı olmuyor. Belirtmiş olalım bunuda.

İşte bende hayatımda nedense hep zor olanı istediğim için gene zor olanı istiyorum ve ikinci seçeneği zorluyorum. Sınıfta staj yapan tüm arkadaşlar birinci yoldan staj yapmayı seçtikleri için şuanda staj yapmaktalar. Bense işte 10 gündür oraya buraya mail atmakla uğraşıyorum.

Şu ana kadar yaklaşık 6 yerden HAYIR cevabını aldım ve bu olumsuz yanıtların hepsi bu hafat içinde geldi. Geçen hafta hiç cevap almadan geçince insanın morali bozulmaya başladı ama bu hafta tüm cevaplar gelince olumsuzda olsa insan en azından dikkate alındığını hissediyor (Fukara tesellisi).

Fakat bugün gelen iki mail hayır demiyor ama üst yönetime sormamız lazım dediler. Umut ışığı çıktı.

Bu arada Carlsberg'ten evet cevabı aldım onlarında Stockholm'de üretimi yokmuş. Bende Helsinborg'a gidemeyeceğim için kaldı öylece..

Buradan son gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim.

0 yorum yapıldı!.:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates