Social Icons

www.isvecteyasam.com

31 Mart 2011

E-pasaport, E-randevu işlemi..


İki gün önce konsolosluktan yeni pasaportumun hazır olduğuna dair bilgilendirme maili aldım ve yarın Stockholm'e yeni pasaportumu almaya gideceğim. Ama burada bahsetmek istediğim şeyse, e-pasaport isimli web sitesi (buradan bir göz atın derim..). Buradan çeşitli pasaport işlemlerinizi yapabildiğiniz gibi online randevu sayesinde konsolosluğa gitmeden yada telefonla aramadan sadece randevunuzu alıyorsunuz ve oraya gittiğinizde sanki ilk siz gelmişsiniz gibi karşılanıyorsunuz. Tam zamanında işleminizi yapabiliyorsunuz. Hem zaman kaybından kurtuluyorsunuz, hem de bilindik Türk makamlarındaki çilelerden.. Geçen sefer pasaport yeniletmek için gittiğimde "Acaba.." dedim
"..işe yarayacak mı bu online randevu olayı?" çünkü bekleme salonundaki keşmekeşi gördükten sonra "Aman allahım Türkiye'deyim gene!" dedim kendi kendime. 

Fakat saat 10:04'te (randevum saat 10:00'daydı) ismim söylendi, çünkü normalde gidenler bilir sadece girişte işlem numarası alıp bekliyorsunuz.

İşlemlerimi yaklaşık 15 dakikada hallettim, online randevu sisteminden önce yaklaşık1-1.5 saat beklemiştim işlemler için kuyrukta. Çok sevindim.

Aklınızda bulunsun, eğer konsoloslukta pasaportla ilgili ısınız varsa mutlaka önce e-pasaport sitesinden randevu talebinde bulunun. Sadece 3 dakikanızı alacaktır.

Ben yeni randevumu aldım bile, yarında yeni pasaportuma kavuşuyorum. Yeni pasaportlar hakkındaki yorumumda hemen arkadaşında geliyor.

Ayrıca nedense yurtdışından pasaport almak yada uzatmak daha ucuz türkiye'ye göre? Sebebini bilen?

0 yorum yapıldı!.:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates