Social Icons

www.isvecteyasam.com

13 Mart 2012

Roll Royce'un ardından.. Benim açımdan olan biten herşey..

Gelelim benim açımdan Rolls-Royce görüşmesinin nasıl geçtiğine ve elbette ki sonucuna. 

Şimdiye kadar hayatımda iki kez gerçek anlamda yüzyüze iş görüşmesi yaptım. Biri Desa Deri, diğeri ise Şişecam ileydi. İkisindende olumlu cevap almıştım. Rolls-Royce üçüncü yüzyüze görüşmem olacağı gibi aynı zamanda en zorlusu olacaktı. O sebeple çok heyecanlıydım. Aynı zamanda hazırlayacağım 10 dakikalık sunumun çok önemli olduğunu biliyordum çünkü teknik içerikli görüşmeye hazırlanması imkansız olacaktı. Ne çalışabilirsin ki, iki günde şimdiye kadar öğrendiklerini mi tekrar edeceksin. Olmaz elbette. Soruların ne olacağı hakkında bile bir fikrin yok tabi. O sebeple sadece 10 dakikalık sunum önem kazanıyordu, ne de olsa herşey senin hazırlığına bakıyordu. 


Görüşme günü öncesi ayna karşısında kaç kez sunum yaptım bilmiyorum ama sonunda benim sunum epey güzel geçti, yapmak istediğimi yaptım. Sorularda zaten sunumdan sonra kafalarında kalan boşlukları doldurmaya yönelikti yani gene sunum hakkındaydı. O sebeple sunumum çok iyi geçti diyebilirim.

Aynı zamanda genel yetenek sorularında da karşı tarafı fazlasıyla tatmin ettiğimi söyleyebilirim. Ki zaten orada sordukları soruların cevaplarını ben çoktan sunumumda vermiştim. O sebeple çok beklemediğim birşey çıktı diyemem.

Sayısal ve soyut düşünme testlerinin seçimlerde çok payı olduğunu düşünmüyorum, bence belli bir seviyeyi geçmemiz isteniyordu ve o seviyeyide geçtiğimden eminim.

Grup çalışmasında ilk 20 dakika kaos gibiydi herkes birşeyler söylemeye çalışıyordu. Bir yandan kendini göstermeye çalışırken, bir yandan da karşı tarafın öne çıkmasını engellemeye çalışıyordu aslında. Yani tam kaos ortamıydı, bu sebeple kimse kimseyi dinliyor denilemezdi. Ben o sebeple başlarda sessiz kaldım, ki zaten hep öyleyimdir. Ortalık yatışınca, konuşmaya başladım ve liderliği alır gibi oldum ama genede çok memnun kaldığımı söyleyemem.

Son teknik görüşmede ise sorulan sorular genelde kalite kontrol ağırlıklıydı ve orada sorulan bir soruyu cevaplayamadım ama eve geldikten sonra o sorunun cevabına baktığımda, bana yanlış bir soru sorulduğunu farkettim. İkinci bölümünde ben listeden yalın üretim konusunu seçmiştim ve ondan sonrası zaten epey kolay olmuştu. Benim diğer şanssızlığım da, karşımda soruları soran kişinin ingilizcesinin çok kötü oluşuydu. Sorduğu soruları bir kağıttan okuyordu ama ben soruyu biraz açmasını istediğimde soruyu kendininde anlamadığını gördüm, hatta bir iki kez kendi de anlamadığını söyleyip o soruyu en iyisi geçelim dedi.

Sonuçta dün şirketle konuştum, maalesef benim dışımda 4 farklı kişiyi seçmişler, ben de 5. sıradaymışım. Yani birinci yedek durumundayım. İki hafta içinde o 4 kişiden biri işi reddederse beni arayacaklarmış ama bence bu çok düşük bir oran elbette. Görüşmeye de  yedek olarak çağrılmıştım, 12 kişinin ardından,13. olarak. Şimdi de 5. sırada alarak gene 1. yedek durumundayım. Yapacak birşey yok, elbette üzgünüm biraz, ama yapacak birşey yok.

Rolls-Royce görüşmesi benim açımdan çok önemli bir deneyim oldu. Gerçek anlamda uluslararası bir firmanın iş görüşmesinde bulunmanın bana öğrettiği birçok oldu. Belki bu sefer olmadı bir sonraki seferde başka bir firmanın görüşmesinde muhtemelen olur. İşte Rolls-Royce görüşmesi benim açımdan böyle başladı, böyle bitti.

Roll-Royce'un üretim mühendisi seçimi süreci hakkındaki diğer yazılar için:
Bölüm 1
Bölüm 2
Bölüm 3

4 yorum yapıldı!.:

  1. sağlık olsun dostum :)

    hakkında hayırlısı

    YanıtlaSil
  2. Tesekkur ederim Hursadik..

    YanıtlaSil
  3. Hocam bu hangi bölümü okudunuz?

    YanıtlaSil
  4. Sinan, lisans egitimimi endustri muhendisligi, y.lisans egitimimi ise uretim muhendisligi uzerine yaptim.

    YanıtlaSil

 
Blogger Templates