Social Icons

www.isvecteyasam.com

25 Temmuz 2012

Stockholm Şehir Kütüphanesi (Stadsbiblioteket)

Geçenlerde de bahsediğim gibi tez konusunda harıl harıl çalışmaktayım. Geçen hafta Anna'yı evden yolllayıp, evde çalışıyordum ama bu hafta Anna beni evden şutladı. :) şaka şaka.. Baktım evde çalışamıyorum, olmuyor, ben de kendimi şehir kütüphanesine atayım dedim, bizim KTH kütüphanesi kapalı çünkü, yaz boyunca.

Şehir kütüphanesi (isveççesi Stadsbiblioteket) Stockholm'de Odenplan ile Rådmansgatan metro istasyonlarının tam arasında bulunmakta.  Yaz boyunca 09:00-19:00 arası açıklar, bu da benim tabi işime geliyor. Anladığım ve şu birkaç günde gözlemlediğim kadarıyla, burasının mimarisi turistlerin epey ilgisini çekiyor. Araştırma yapmaya pek vaktim olmadığından detayları veremeyeceğim ama sanırım ünlü bir mimar tarafından projesi hazırlanmış. Zaten bir yandan millet kitap okuyup, ders çalışırken, diğer taraftan da bir çok insan kütüphane içinde resim çekiyor, kütüphanede açılmış olan olimpiyat sergisine bakıyor.
Kütüphanenin büyük salonu yukarlak şekilde ve
tepede de büyük bir kubbesi var. Yuvarlak salonun bir tarafında giriş kapısı varken, giriş kapısına 90 derecelik acılarla üç tane da kapı bulunmakta ve bu kapılar çalışma salonlarına açılmakta. Çalışma salonları ve yuvarlak salon arasında gene çember şeklinde bir ara bölme bulunmakta ve burada da çeşitli sergiler yapılmakta. Neyse detaysiz yüzeysel bir yazı oldu ama tez sleri sebebiyle bundan fazlasını beklemeyin derim zaten.

Tez ise yavaş da olsa, ilerliyor bi şekilde. Bugün 3. durum analizinin sonuna geldim (tezde birkaç tane durum analizi (case study) yapıyorum). Toplamda kaç analiz yapacaksın derseniz, bilmiyorum 3'te de kalma ihtimalim epey yüksek. Neyse işte biraz önce ilk taslağını bitirdim son analizinde. Şimdi sıra ilk 3 analizi bir araya getirip, baştan sona bir daha okumaya geldi. 

Neyse ben teze döneyim, sizde kütüphaneden resimlere bakıverin aşağıda..







Birde kisa bir video cektim.



0 yorum yapıldı!.:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates