Social Icons

www.isvecteyasam.com

20 Temmuz 2012

Ulsteinvik, Ålesund, Derby ve diğer gelişmeler..

Master tezim sabahtan akşama kadar tüm vaktimi aldığı gibi bir yandan da Norveç ve Rolls-Royce ile ilgili gelişmeler olmakta ve bu yüzden onlara da epey vakit ayırmak zorunda kalıyorum. 

Rolls-Royce'la yaklaşık iki ay önce anlaşmayı imzaladıktan sonra şirketten bir daha birşey duymadım. Sadece Norveç konsolosluğuna çalışma vizesi başvurusunda bulundum ve halen onun da sonucunu bekliyorum. Hafta başında konsolosluğa email attım ama onlardan da herhangi bir cevap gelmedi henüz.

Ama bu son hafta içinde birçok gelişme oldu. Rolls-Royce'dan genel bilgilendirme maili sonunda elimize ulaştı ve mail kalacağımız yerden, vergi işlerine, çalışmaya başlayacağım ilk şehirden, Norveç kimlik numarasını nasıl alacağımızdan, nasıl banka hesabı açtıracağımıza kadar tüm detayları içeriyor.

Adım adım gidersek, ilk ve sanırım en heyecanlısı ilk çalışma yerimin neresi olacağıydı. İlk çalışma yerim Ulsteinvik isimli bir şehir. Vikipedi'den baktım ama minicik bir şehirmiş kendisi. yaklaşık 5000 civarında nüfusu olan köy gibi bir yer desem yeridir. Fakat diğer ise başlayacak arkadaşların ise ilk başlayacakları yerlerle kıyaslayınca bizim Ulsteinvik
metropol gibi kalıyor. ayrıca Ålesund'a uzaklığı yaklaşık 30 dakikaymış.

Ev konusunda da şirket herşeyi ayarlayacak sanıyorduk ama onlarda bir firma ile anlaşmışlar ve o firma istersek bize kalacak yer ayarlayacakmış. Rolls-Royce anlaşmalarında belli bir standart şartı koymuş ve standart şartıda, ev mobilyalı olacak, TV ve interneti olacak gibi şeyler. Biz de o firma ile iletişime geçip, durumumuzu anlattık ve aldığımız cevapta bizim için ev bakmaya başladıkları ve en kısa zamanda bize geri dönecekleri oldu. Bakalım bizde ilk aşamada zaten şu an işimiz başımızdan aşkınken bir de Ålesund cıvarında ev aramakla uğraşmayalım dedik. Teklif edilen ilk evi kabul etmeyi düşünüyoruz. oraya yerleştikten sonra evden memnun kalmazsak eğer, kolaylıkla yeni bir ev bulup değiştiririz diye düşünüyoruz.

Bir de ilk haftayı Ålesund ve Ulsteinvik'te geçirdikten sonra diğer tümj yeni işe başlayanlarla birlikte Derby/İngiltere'ye 3 günlük tanıtım tanışma, etkinliği olacakmış. Bizde bakalım ikinci haftadan İngiltere yolcusu olacağız.  :)) Bugün de onun için kayıtları tamamladım ama tabi onu içinde vize başvurusu gerekecek gene. Gerekli belgelerin bana yollanması içinde şirkete mail attım.

Ben şu sıralar teze yoğunlaştığım için Anna ile pek ilgilenemiyorum. Norveç'e gidecek olmamız en çok onu korkutuyor. Ben nasılsa yeni işle meşgul olacağım için, benim için şu an sadece bir heyecan var ama Anna yeni bir ülkeye taşıncak olamamızdan dolayı bir heyecan taşısa da, buradaki işinden ayrılacak olması ve orada bir süre iş bulamama ihtimali söz konusu olduğundan biraz korkuyor. Umarım herşey yolunda gider ve ona da orada en kısa zamanda biriş buluruz. Bakalım bindik bir alamete, umarım sonumuz hayırlı olur.

Not: Bu arada resimdeki yer Ulsteinvik.

0 yorum yapıldı!.:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates