Social Icons

www.isvecteyasam.com

27 Mart 2007

Turku yada Åbo, Finlandiya ve Isvec Gönullu Bulusmasi

Gecen hafta sonu uzun zaman once planladigimiz ama birkac kez ertelemek zorunda kaldigimiz Isvec ve Finlandiya da gonulluluk yapan arkadasalri biraraya getirme partisi (cumle dusuk oldu ama idare edin okuldan yaziyorum aceleyle) icin Finlandiya'nin 4. buyuk sehri olan finlandiyalilarin deyisi ile Turku, isveclilerin deyisi ile Åbo'da bulustuk..

Cuma sabahi erkenden ciktik yola..Yol dediysem gemiyle gittik finlandiyaya ve yakalsik 14 saat surdu yolculuk birde donusu var o kadar tabi. Neyse gemide isvecten gidecek olanlar toplam 19 kisi civarindaydik.. Bazilari erkenden gitmisti bazilari gelmeyecekti..

Gemideki yolculuk epey keyifliydi ama cogu kisi yeni tanistigi icin biraz cekingenlik vardi elbet. Fakat bniz Stockholm'de olunce tanimayan yok bizi.. :))

Aksam vardik Turku'ya ve
basladik tanismaya.. Geyik-Muhabbet, ickiler (!).. Icki dedim cunku bu tipik isvecli eglence kulturu cunku gemi cok ucuz ve yol uzun gemide her turlu diskosundan restaurantina kadar tum donanim mevcut. Bu sebeple birde tax-free olunca amanin degmeyin keyiflerine isveclilerin.. Dolduruyorlar cantalarina ickileri basliÿorlar icmeye.. Bizde onlara uyduk nede olsa Isveclerde yasiyoruz, degil mi?

Neyse Cuma aksami tanismayla gecti.. Cumartesi asil partiden once ciktik dolasmaya Turku'yu.. Sehiri cok sevdigimi soyleyemem. Aslinda sehirle alip veremedigim yok ama sorun benim beklentimin yuksek olusundan kanakalniyordu sanirim. Cunku bana Turku'nun Helsinki'den daha gusel bir sehir oldugunu soylediler hep. Bende Helsinki'yi hep stocholm'le karsilastiriyordum aklimda ama Turku bekledigim kadar guzel cikmadi..Stockholm'deki neredeyse tum binlarda bulunan sanat anlayisi Turku'da yok.. Genelde isvec binalari disinda ilgi cekici bina bulamadik.. Sehri gezdik.. Ardindan kaldigimiz dag evine gelip yemek yedik ve daha sonra partiden once finlandiyaya gelmisken meshur saunalarina girmeden gitmeyelim dedik ve daldik saunaya..

Bizde de hamam kulturu var ve saunanin on kati daha komplike merkezler bunlar ama bizde cokta populer degiller.. Neyse daldik saunaya 80 dereceye.. Saunanin icerisini ve insnalari burada anlatmayalim RTUK kapatabilir sitemizi.. Ama ilginci ciktik o sicaktan disardaki ustu buzla kapli göle antik kendimizi.. Dondum..Tek kelime ile dondum ama o akdar da degil canim cokta abartmayayim.. Ama buzlar arasinda yuzduk iste.. Ardindan parti basladi ve herkes cesitli kostumler giydi ve genelde biz isvecliler isvec tisortleri giydik.. Resimlerde goreceksiniz yakinda..

Parti cok eglenceliydi.. Nede olsa ben DJ lik yaptim... Tamam ben yapmasamda eglenceli olurdu ama surekli fransiz muzikleri dinlemek zorunda kalirdik..Cunku grubun yarisi fransizdi geri kalanalrin cogunlugu ise alman ve avusturyalilar..

Pazar aksami yola ciktik tekrar bu sefer daha buyuk bir grupla ve gemide once 4 kisilik bir kamaraya kac kisyi sigdirabilir diye denedik ve 19 a kadar ciktik sanirim.. Ardindan biraz diskoda takilip alt kata eski muzuklein caldigi ve genelde yasli insanlarin bulundugu bolume gecip orayi birbirine kattik.. Orayi kapttiktan sonra 02:30 gibi diskoya gectik orada basladik tepinmeye.. Neyse benim enerjim tukendi saat 04:00 gibi gittim yatmaya ama saat 6:30 da kalkmak zorunda kaldik..

Eve gelip biraz yatip okula oyle gideyim dedim ama uyuya kalmisim ve saat 13:20 deki dersi ve organizasyondakilerle bulusmayi kacirmisim...

gorusmek uzere..

0 yorum yapıldı!.:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates