Social Icons

www.isvecteyasam.com

31 Ekim 2011

Yakın Yerler - Lindesberg

Gezimize kaldığımız yerden devam ediyoruz. Geçen hafta sonu yapmış olduğumuz kısa haftasonu gezisinin ikinci durağı Lindesberg'di. Nora'da öğleden sonrayı geçirdikten sonra yönümüzü kuzey-doğuya çevirip, bir saatlik araba sürüsünden sonra Lindeşberg'e geldik.

Lindesberg'de merkezde bulunan kilisesi, meydanı, meydan etraındaki küçük dükkanları ile diğer İsveç  şehirlerinde farklı değil. Burada geceyi geçirmeyi planladığımız için yola çıkmadan önce internetten bir bed-breakfast bulup insanlarla görüşmüştük. Kalacağımız yerin adı "Lilla Stuga" yani küçük ev'di. Sahipleri bize mailde biz geldiğimizde evde olmayacaklarını ama kapıyı bizim açık bırakacaklarını, ertesi gün evden ayrılırken ücreti mutfaktaki raflardan birine bırakabileceğimizi yazmışlardı. Büyü şehirlerde gene göremeyeceğimiz bir durum. Lilla Stuga'dan ayrılırkende, oraya vardığımızdada ev sahiplerini görmedik.  Lilla Stuga gerçektende küçücük bir evdi. sahiplerinin villalarının bahçesinde bulunan küçücük bir ev. İçinde kendi mutfağı, banyo, tuvaleti olan küçücük bir evdi.
Ama konfor konusunda normal bir evden faklı sayılmazdı. İçerde küçük bir lcd tv'miz bile vardı. :) Resimleri yanda görebilirsiniz.

Lilla Stugan

Şehir'e gelince, Lindesberg Nora'ya göre daha büyük bir şehir ama genede kasaba sayılır. Nora'daki gözlemim olan sadece yaşlılardan kurulku bir şehir olma durumu burası içinde geçerli. Gene evlerin pencerelerinin dışında, yolları gözetlemeye yarayan aynaları buradada bulduk. :)

Lilla Stuga'ya yerleştikten sonra, biraz şehirde tur attıktan sonra akşam yemeği için bir restaurant bulduk. Sahibi Garip Bey bizlere son zamanlarda yediğim en lezzetli yemeği sundu. Mmmm! Ayrıca sanırım restorandaki tek müşteriler biz olunca, serviste bizim üzerimizde yoğunlaştı.

Ertesi sabah şehrin turist bürosunda gittik acaba sahil kenarında kahvaltı yapılacak bir yer var mı diye sormak için. Fakat pek turist uğramıyor olacak ki, orada çalışan bayan bizi görünce epey şaşırdı. :) Neyse sahil kenarında olmasada, ki zaten sahil kenarında bir tane kafeterya varmış oda sonbahar sebebiyle kapalıymış, şehir için de bir kafeterya bulduk. Kahvaltımızı yaptıktan sonra, şehrin yanına kurulduğu golün kenarında yürüyüş yapıp, Lilla Stuga'ya döndük. Eşyalarımızı toparlayıp, rafa ücreti bıraktıktan sonra, kapıyı çekip, yola koyulduk.
Gözetleme Aynasi

Lindesberg'de görülecek yerlerin başında şehrin kilisei var ama benim en çok hoşuma giden şey sonbaharla birlikte sarı ve kırmızını  tüm tonlarını barındıran ağaçların çevrelediği gol. Yürüyüş yapmak isterseniz golün çevresi yaklaşık 8 km geliyormuş. Bistro Bellman'da kırmızı şarap soslu biftek yemeği unutmayın derim. Son olarakta şehre yaz aylarında gelirseniz, hemen turist bürosunun yanındaki kafeteryada, gol kenarında kahvaltı yapabilir yada birşeyler içebilirsiniz.

Asagida ekstra resimleri gorebilirsiniz..

Bizim Lilla Stuganin sahiplerininde gözetleme aynasi vardi.. :)