Social Icons

www.isvecteyasam.com

27 Ocak 2013

Bu proje işleri nasıl yürüyor?

Bildiğiniz gibi graduate pozisyonumdan dolayı her 4 ayda bir proje ve fabrika ve hatta duruma göre şehir/ülke değiştirmem gerekiyor. Böylece birçok farklı ürünü tanımış, birçok farklı insanla tanışıp çevremi geliştirmiş olmakla birlikte, farklı iş kültürlerinide tanımış oluyorum. İlk projemde bildiğniz gibi Ulsteinvik'te gemi pervanelerini üzerine çalışmıştım. İkinci, suan ki projemde ise güverte makinaları, özellikle de vinçler üzerine çalışıyorum. 

İlk çalıştığım proje hakkında bilgi edinmek isterseniz
burada ki linke tıklamanız yeterli. Şu an da çalıştığım proje ise henüz medyaya lanse edilmediğinden şimdilik gizli kalmak zorunda. Neyse demek istediğim, ilk projem daha çok öğrenmekle geçti. Bu sefer ki projemde ise tam anlamıyla çalışıyor hissediyorum kendimi. yeni geliştirilen bir projede belli noktalarda karar veren kişi olduğumdan bu birazda beni korkutmuyor değil hani. Brattvåg'da ki ise başlamadan önce aslına bakılırsa,  Norveç dışında boir proje bulmayı maacliyordum böylece Norveç'in kişindan kaçıp, başka bir ülkede başka iş kültürüyle tanışırım diyordum. Fakat ne zamanım olduğundan ne de yeni bir proje bulmak için ne yapmam gerektiğinden çokta bilgim olmadığından Ålesund'dan ayrılamadım. Kafalar karışmasın, hala Åesund'da yaşıyoruz ama ben Ulsteinvik yerine Brattvåg'a gidip geliyorum iş için. Daha öncede yaklaşık bir saat alıyordu ise gitmem şimdi de. Tek farkı Ulsteinvik'e bot+otobüsle gidiyordum, Brattvåg'a ise sadece direk otobüsler var. Aslında böylesi daha iyi oldu sabahları fazladan bir saat uyuma fırsatım oluyor otobüste.


Neyse bu proje olayları nasıl oluyor? Nasıl proje buluyoruz? Nasıl başvuruyoruz?

Olay şöyle olmakta.. Tüm RR çalışanlarını bulabileceğiniz, RR Global ajandadan ilgi duyduğunuz şirket, alan yada ülke de çalışan kişilerin iletişim bilgilerine ulaşabiliyorsunuz. Buradan belli kişilere ilgi duyduğunuz alanı anlatıp, orada belli bir projede çalışmak istediğinizi mail yoluyla iletiyorsunuz. Eğer cebap alırsanız, belki CV, yada diğer çalışanlardan tavsiye talep edebilirler. Sonrasında size uygun bir pozisyonları, projeleri varsa kabul ediliyorsunuz. Yani bir bakıma iş içinde iş arama olayı gibi birşey. yani dört ayda bir iş arayıp, iş başvurusu yapıp, iş değiştirmek gibi. Şansınıza göre uzun yada kısa sürebilir, fakat eğer daha önceden tanıdığınız birileri önceden orada çalıştıysa yada oranın müdürünü tanıyorsa, sizi tavsiye ederek süreci biraz olsun hızlandırabilirler. Projeyi bulduktan sonra ise bağlı olduğunuz departmanın müdürünü projenin faydaları konusunda ikna etmeniz gerekiyor. Ne de olsa maaşınızı o kişi veriyor, Onu da ikna ettik mi, projenize başlayabilirsiniz.

Ben de, bu sefer bir sonraki projem için biraz erken davranıp, şimdiden yurtdışında (Norveç dışında) bir yerlere bakmaya başladım bile. Benim aklımda ki yerler daha çok uzak doğu ülkelerinden (Asya Pasifik) birinde bir proje bulup 4-5 ay orada yaşamak. Çünkü bir daha bu fırsat insanın eline geçer mi bilinmez. İlk adım olarak bir ülkeyle iletişime geçtim ve beklemediğim kadar hızlı bir şekilde cevap aldım. Şimdi bana uygun bir proje bulabilir miyiz diye bakıyoruz. Kendime uygun bir proje bulursak, elimdeki proje tanımı ile patronun karşısına çıkıp, hem patronu hem de benim kariyer koçunu, bu projenin bana ve elbette RR'a faydaları konusunda ikna etmem gerekiyor. 

Sorun şu ki, başvuru yaptığım ülkede (henüz birşey kesin olmadığı için, ismini saklı tutuyorum) maalesef RR Marine (Denizcilik) bulunmamakta, yerine Aerospace (Havacılık) bulunmakta. Sorunda burada başlıyor. Maaşı denizcilikten slip, havacılık adına çalışmaya karşı tarafı ikna etmek çok kolay olmayacak. 

Bakalım bu hafta CV'mi yollayıp, ardından da bir telefon görüşmesi yapacağız.. Ona göre işler biraz daha netleşmiş olacak.

0 yorum yapıldı!.:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates