Social Icons

www.isvecteyasam.com

19 Kasım 2011

KTH Kariyer Günleri - THS Armada'nın ardından..


Benim mekan

Geçen hafta Armada hakkında yazmıştım. Hatırlamak isterseniz buraya bakabilirsiniz. Pazar gününden beri Armada tüm vaktimi aldığı için, tüm vaktimi diyorum çünkü her sabaha erkenden gece yarılarına kadar işlerimiz vardı,bir türlü yeni yazılar yazamadım bloğa.

Bu arada Armada KTH'da Nymble ( Öğrenci Birliği'nin binasının adı - Nymble hakkında yakında detaylı bir yazı yazacağım) ve kütüphane'de geçmekte ve bu sene yaklaşık 150 firma iki binada kendileri için kiraladıkları yerlerini aldılar. Benim standında bulunacağım
SKB - Svenska Kärnbränslehamtering AB'nin yeri kütüphanedeydi. Hatta şanslarına özel olarak talep etmeselerde, kütüphanenin girişinde en iyi yerlerden birindeydiler.

Pazar günü sabah erken saatte
kütüphanede buluştuk bizim grupla. Bizim grubun şirketlerinin yerleri kütüphane girişinde olduğundan o bölümü biz hazırlayacaktık. Hazırlamaktan kastım, yerlerin halifleksle kaplanması, daha sonra şirketlerin malzemelerinin stand yerlerine taşınmasıydı. Bizde önce yerleri halılarla kaplamakla başladık ise. Heryer mavi KTH'nun renkleride olan mavi halılarla haplanacaktı ve şirketlerin bulunacakları yerler ise siyah halılarla belirlenecekti. Hali döşemesinin ne zararı var, ne kadar zaman alabilir ki diye düşünüyorsanız eğer, yanılıyorsunuz demektir.
Çünkü bende aynen öyle düşünüyordum ama değilmiş. Öncelikle halıların boyutları ve kütüphanenin giriş bölümü ölçülüp halılar onlara göre kesildi. Ardından her halinin alt kenarlarına çift taraflı bantlar çekildi ve en son olarakta her bir hali yerlerine yapıştırıldı. Buradaki sorun, halılar yerlere yapıştırılırken altlarında kalan hava kabarcıklerindan kurtulmaktı. Birde merdivenlerin halılarla kaplanamsi çok yorucuydu. Neyse tüm gün çalışmadan sonra halılar yerlere serildiler, süpürüldüler, ertesi gün için hazırlandılar.


Pazartesi günü öncelikle benim almadığım ama diğer arkadaşlarımın aldıkları bir ders ile birlikte SCANIA fabrikasına gittik. Tabi ayrı bir hikaye, sonraya kalsın. :)

Neyse SCANIA'dan sonra okulda SKB'den gelecek bayanla buluşup, onların standlarını hazırladık. Gerçi SKB'nin standı küçük olunca (3x2 metre) malzemelerde iki masa iki sandalye ve birkaç roll-up'tan ibaretti. Standda hazırlandı, artık geriye Armada'nın başlaması kaldı. :)

Salı günü erkenden kütüphaneye gidip, SKB'den gelecek kişilerle buluşup, o gün öğrencilere verilecek eşantiyonları, şekerlemeleri, broşürleri, master tezi önerileri masaya yerleştirdik. Ardından biraz şirket hakkında konuştuk. Saat 10:00 kütüphane'nin ve Nymble'nin kapıları öğrencilere açıldı.

Genel itibarı ile ilk gün standda epey zaman geçirdim, hem SKB'den gelenlerle muhabbet ederken, hemde soru sormaya gelenleri bilgilendirirken. Benim bilgilendirmem sadece şirket hakkında yüzeysel bilgi vermekten ibaretti diyebilirim. Master tezi, iş imkanları gibi soruları görevlilere yönlendiriyordum. Öğleden sonra bizim yan standlardakilerle konuştuk epey, o arada bende biraz çevre oluşturmaya çalıştım şirketlerden gelenlerle. Ayrıca farkettim ki, hem isveççe konuşmanın hem de üzerimizde Armada tişörtlerinin olmasının epey faydası varmış. İlk gün bende bir iki kontakt adresi almış oldum benim master tezi çalışmaları için.

İlk gün Armada saat 16:00'da bitti, öğrenciler ve şirket çalışanları gitti ama biz kalıp, etrafı topladık, halıları temizledik falan filan..

İkinci gün sabah gene erkenden okula geldim ama bugün önceki gün akşamdan kalma olduğumdan dolayı epey yorgundum. Sebebini birazdan anlatacağım ama önce Armada'nın son gününü anlatayım. İkinci gün SKB standında pek durdum denilemez, genelde diğer standlarda master tezi için bir yerler bulmaya, çeşitli kontaktlar kurmaya çalışıyordum. Gerçi yorgunluktan pekte dolaşasım yoktu hani. Neyse ama genede içimde kalmasın diye üç-beş firma ile konuştum. Birkaç iletişim adresi falan aldım, ertesi günde mailleri attım hemen.

Gelelim ikinci günkü yorgunluğumun sebebine. Armada Bankett.. Armada Bankett, Armada'nın ilk günü akşamı yaptığı tüm firma çalışanları ve Armada çalışanı öğrencileri biraraya geldikleri akşam yemeği. Bu seneki yemek Armada'nın 30. yılı sebebiyle Globen'den oldu. Binin üzerinde kişiydik ve akşam yemeği saat 19:00'da başlayıp gece 23:00'e kadar sürdü. Önce on yemekler, ardından ana yemek sonrasında da tatlı geldi. On yemekle birlikte bira, ana yemekle birlikte kırmızı şarap sunuldu. Tatlıların yanına da kahve geldi. Yemek esnasında Armada'nın 30 yılı hakkında konuşmalar, film gösterileri, danslar, canlı müzik sunumları oldu. Eski ünlü KTH'lular konuşmalar yaptılar. Organizasyon süper yapılmıştı. Binin üzerinde kişiye yemekler  tam zamanında geldi, herhangi bir aksilik yaşanmadı. En güzelide tüm bunların öğrenciler tarafından organize edilmiş olması. Saat 23:00'den sonra yemek bölümü bitti, balkon katında mingel, alt katta da disko başladı. Bende biraz arkadaşlarla takıldıktan sonra saat 01:00 gibi ayrıldım Bankett'ten. bankett saat 03:00'e kadar sürdü. Benim ve hemen herkesin biraz yorgun olması buradan kaynaklanıyor işte. Eğer bir gün KTH'da master yapmak isterseniz, birazcık isveççe öğrenip Armada'da ki yerinizi alın derim.

Kutuphane
Bu arada benimde başıma bir sorun çıktı Bankett öncesinde. Bankett için herkese Bankett öncesinde ceplerine mesajla Bakett esnasında oturacakları masa ismi gönderildi. Böylece her öğrenci kendi okuduğu bölümlerden çalışan arayan şirket çalışanlarıyla aynı masada oturacaktı ama bana mesaj gelmediği için nerede oturacağım belli değildi. Sistemde de adımı bulamayınca, artık beklemekten başka çare yoktu. Herkes yerlerine yeşleştikten sonra gelmeyen kişilerden birinin yerine geçtim artık bende. Masalarda herkesin adına özel hazırlanmış bilgilendirme notlarında benim adım artık Lına olmuştu. Masada da o gece Lina diye geyik döndü tabi.. :)

İkinci günün akşamı Armada bittikten sonra pazar günü kurduğumuz tüm halılar ve standları kaldırıp, kütüphaneyi eski haline getirmek vardı. Gece saat 22:00'ye kadar ben oradaydım ama diğer ekiplerin saat 03:00'lere kadar kaldıklarını duydum. Armada yorucu ama çok çok zevkli bir organizasyon oldu.

Tum Armada boyunca calisan ögrencilere ve sirket calisanlarina özel localar bulundu ve burada tum yiyecek ve icecekler ucretsizdi. En cok hosuma gidende buytdu zaten :p

Bazı kısa notlarla Armada'dan notlarla bitireyim yazıyı...

* Armada sırasında yaklaşık 300 öğrenci çalıştı.
* 150'nin üzerinde şirket yerini aldı.
* 11.000 paketten fazla şekerleme yenilmiş.
* Armada'nın son sınav sonrası barında 500 paket pringles yenmiş.
* 1500 adet enerji içeceği dağıtılmış.
* Armada'da çalışacaklar için yapılan ise alım görüşmeleri toplam 600 saat sürmüş.
* Armada çalışanları toplam 25.000 iş saati çalışmışlar. Bu tüm işi tek bir kişi yapmaya kalksaymış, toplam 13,5 yılını buna harcamak zorunda kalırmış.
* En çok kullanılan kelime: Ahh!
* Armada foto ekibi toplam 20.000 resim çekmiş.
* Ve Armada sonrası 5 çocuk bekleniyormuş..  :)


Bankett

BAnkette canli muzik

Bankett sonrasi disko

Bankett sonrasi mingel
Bize özel lounge'dn ufak bir resim..

Halilarin toplanmasi sirasinda ortaya cikan sanat eserlerinden bir tanesi


Not: Daha fazla Armada resmi isterseniz.. Buyrun!

4 yorum yapıldı!.:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, 2006'dan beri yazıyor olman beni şaşırttı ve bir o kadar da sevindirdi.
    Blog'unu güncel tuttuğun için teşekkür etmek istedim.
    Emeğine + klavyene sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Böyle düşündüğün için ben teşekkür ederim. Bu blog sayesinde en azından, ben, yıllar yılı nasıl bir değişimden geçtiğimi görebiliyorum. Hemde birçok anımı unutulmaktan kurtarmış oluyorum. Tekrar teşekkürler bu güzel yorumun için. :)

    YanıtlaSil
  4. İnterneti verimli kullanabilmek adı altındaki maddelerden birini yansıtabiliyorsun bu çok hoş.
    Umarım değişimlerin hep olumlu yönde olmuştur ve olacaktırda.
    bu arada rica ederim.

    YanıtlaSil

 
Blogger Templates