Social Icons

www.isvecteyasam.com

14 Aralık 2011

LOTR, sen heryerdesin!

Benim sitenin adı neden pelatros'tur bileniniz var mıdır yada pelatros'un nereden ve ne anlama geldiğini. Yaklaşık altı yıldır yazdığım bloglarda bundan hiç bahsetmediğimi farkettim. Bugünde okuldayken bu konudan bahsetme vaktinin geldini gördüm. 

Biraz geçmişe gidersek, 90'li yılların sonunda lisedeyken fantastik kitap serileri okumaya başlamıştım. İlk kitaplar ise bu alanın başlangıcı olan, kendi alanında artık bir dünya klasiği kabul edilen Tolkien'in Yüzüklerin Efendisi (LOTR) serisiydi. Sanırım Yüzüklerin Efendisi serisini en azından filmlerinden de olsa duymuşsunuzdur.
İşte Tolkien'le tanışmamdan sonra (burada sevgili öğretmenimiz Emin Hoca'ya selam yollamadan olmaz tabi), o dönem piyasada bulunan neredeyse tüm fantastik kitapları okumuştum. Ben arkadaşlarım fantastik role playing (FRP)'lerle epey vakitte harcamıştık. Üniversite yıllarındada devam etti tutku.Tabi oyunlarda herkesin fantastik bir  takma adı oluyordu, işte benimki de pelatros. Tabi bizim bu tutkumuz üniversitenin son yıllarına doğru değişmeye başlamıştı ama geridede bir sürü iz bırakmıştı üstümüzde. Bir yandan da LOTR karakterleri karşıma çıkmaya devam ettiler. Benim gibi bir sürü insanın Tolkien'den epey etkilendiği belli oluyordu.

Tabi daha sonra bildiğiniz gibi Desa'da çalışmaya başladım ve bir gün şirketin bilgisayar sisteminin adının aslında Yüzüklerin Efendisinden alınma bir isim olduğunu farkettim.
Aynı durum KTH'da da karşıma çıktı. Dönem başında çekmiştim resimleri ama bloğa koymayı unutmuştum, bugüneymiş. Bizim okulun kütüphane yanındaki bilgisayar laboratuarının adı hobbitlerin yaşadıkları Shire ıle aynı. Tabi İsveççesi Fylke :) Bina içindeki odalarsa sırasıyla Merry, Pippin, Frodo, Bilbo ve Sam. Binanın server odasının adı ise Mordor. 
Bugün kullandığım bilgisayarın adı


Fylke - Merry, Pippin, Frodo Bilbo, Sam


1 yorum yapıldı!.:

  1. Onurcum yazini okudum ama neden sitenin adinin Pelatros olduguyla ilgili net bir cumle bulamadim. Yuzuklerin efendisine dalinca konu dagildi mi benim mi kafam dagildi :D
    -Murat Savas

    YanıtlaSil

 
Blogger Templates