Social Icons

www.isvecteyasam.com

19 Eylül 2010

Uppsala'da bisiklet sahibi olmak..

Evet, uppsala'da bisiklet sahibi olmak zor. Cunku basina her an hersey gelebilir. Uppsala kucuk bir sehir oldugu icin hemen herkes, heryere bisikletle gitmekte. Hatta yolda takim elbiseli is adamlari, uzerlerinde sik mi sik giysileriyle is kadinlarini bisiklet uzerinde ise giderken gorurseniz sasirmazsiniz Uppsala'da. 

Ayrica Uppsala bir universite sehri oldugu icinde her yerde ögrencileri görebilirsiniz. Tabi bu ögrenciler geceleri ickiyle birlikte degidik oyunlar oynamaya kalkisabilirler. 


Bunlardan biriside mesela Uppsala'nin ortasindan gecen dereye bisiklet firlatma yarisi. Dere kenarinda sadece tekerinden kendine kilitli bisiklet birakirsaniz onun o geceyi sag saglim atlatmasi biraz olanaksiz.

Uppsala'da bisikletlerin sirkulasyonu biraz fazla. Bir bisiklet omru boyunca bilmem kac farkli kez el degistiriyordur Uppsala'da. Kimileri bisikletleri dereye atar, ardindan polis toplar satar. Kimileri bisikletini sehrin merkezinde birakir, Belediye uyarir, yer degisirmezse bir ay icinde toplanir satilir.

Neyse iste bisikletlerin omru cok uzun olmuyor bir kisinin yaninda. Benim bisikletiminde sonu benimle olmadi. Gecen persembe gunu gene her zamanki gibi istasyonun yanindaki bisiklet park alanina bisikletimi kilitledim diger binlercesi gibi. Ardindan gun boyunca okuldaydim ve aksam ustu geri geldigimde yerinde yoktu bisikletim. Önce dedim aceleden baska bir yere park etmisimdir. Sonra bulamayinca dedim belki birileri yeri ni degistirmistir ama hicbirisi degildi. Bisikletim calismisti. 

Bakalim simdilerde netten yeni bisiklet arayisina girdim. En ucuza netten yada Uppsala belediyesinin(kommun) ikinci el satis yerlerinden alabilirsiniz. Sizinde aklinizda olsun.

0 yorum yapıldı!.:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates