Social Icons

www.isvecteyasam.com

23 Ağustos 2010

Dünyanın en iyi ülkesi..

newsweek.com
Şaşırmadım aslında.. Dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama son bir hafta boyunca gazetelerde ülkelerle ilgili bazı istatistikler verildi. Birincisi Newsweek dergisinin yaptığı bir araştırmaydı. Dünyanın en iyi ülkelerini seçmişlerdi ve tamam, elbette bana sorsalardı ben İsveç'e altın madalyayı verirdim ama dergiye göre, İsveç, yaşanılacak en iyi 3. ülke seçilmişti. Geçildiği ülkelerse biri Finlandiya ve diğeri İsviçre. Gene de kötü değil elbette! Araştırma yapılırken 100 ülkeyi 5 farklı konuda kıyaslamışlar: Sağlık, ekonomik dinamizm, eğitim, siyasi çevre ve yaşam kalitesi.                                        



İsveç en iyi skorunu "siyasi cevre" konusunda almış ve dünyanın en iyisi olmuş. Fakat en kötü skorunu ise "eğitim" alanında almış ve 19. olmuş. Diğer dallarda ise genellikle ilk beşte. Elbette küçük ve zengin bir ülkeyseniz, yaşam kalitenizi kolaylıkla yükseltebilirsiniz ama liste alt kategoriler ile gelirleri ve büyüklükleri de hesaba katmış.

Bu araştırma için buraya tıklamanızı tavsiye ederim ve böylece dünyadaki birçok ülkeyi kıyaslama yaparak görebilirsiniz.

Ve gene bir başka araştırmada da ABD merkezli araştırma şirketi Gallup, 138 ülkede yetişkinlere dünyada herhangi bir kısıtlama olmasaydı, hangi ülkeye gitmek isteyecekleri ya da ülkelerinde kalmak isteyip istemedikleri sormuş.Daha sonra ülkeye göç etmek isteyenlerle, ülkeden gitmek isteyenler hesaplanarak, bu ülkelerin nüfuslarında nasıl bir değişme olacağı ortaya çıkarılmış. Sonuçta gene İsveç nüfusu artacak ülkeler listesinde ilk onda 8.sırada yer bulmuş kendine. 

Bu araştırmayı da buradan inceleyebilirsiniz.

Fakat dikkatimi çeken nokta ise, Türkiye'de de çıkan bu haberlerde nedense Türkiye'nin listelerdeki yerinden pek bahsedilmeden ve sadece ilk on ülkeler verilip haberlerin geçiştirilmiş olması. Yorumlar size kalsın. Sanırım sadece ntvmsnbc'de ikinci araştırma hakkında detaylı bir haber vardı.

Türkiye ise ilk araştırmada 52. sırada yer almış. İkincisinde ise ülkeden göç verecek ülkeler listesinde yer almış ama sadece %7'lik bir değişimden bahsediyordu araştırma. Buda aslında ülkeden epey memnunuz diye yorumlanabilir, yada ne dersiniz?

1 yorum yapıldı!.:

 
Blogger Templates