Social Icons

www.isvecteyasam.com

27 Ağustos 2010

KTH günlerim..

KTH
Siz "Yakin Yerler" serimizin son bölümlerini okurken, ben de üniversitede ki yeni günlerime basladım bile. Okulda yaklaşık 10 günü geride biraktik ama henüz ne derslere basladik ne de kayit yaptik. Sadece "introduction week" dedikleri haftayi yasadik. Neler yaptik bu hafta boyunca THS (Ögrenci Sendikasi) tarafindan düzenlenen etkinliklere katildik. Hepimiz ülkeye yeni geldigimiz icin (!) sehir turu ve önemli yerleri gezdik. Beraber partilere katildik. Cesitli aktivitelerde diger yeni ögrencilerle tanisma imkani yakaladik. Bol bol Isvec ve yasam hakkinda bilgi aldik. Belki benim icin degil ama diger yeni gelen ögrenciler icin cok yararli bir haftaydi diyebilirim. Bu surede gene dünyanin her yerinden bircok insanla tanisma firsatim oldu fakat sorun su ki; o kadar master ögrencisinin arasinda kendi bölümumden kimseyi göremedim, ta ki düne kadar.
Ayrica dikkatimi ceken baska bir noktada, ilk iki gun herkes önüne kim cikarsa tanisma cabasindaydi, belki de bölümden birini bulurum diye ama ikinci günden itibaren herkes sadece kendi ülkesinden olanlari bulmaya calisiyorlardi, sanirim herkes o kadar insan arasinda kendi bölümlerinden birini bulamayacaklari sonucuna vardigindan olsa gerek... :))

Neyse düne dönersek.. Dün gene yapilan bir bilgilendirme toplantisinda bu kez sadece mühendislik ögrencileri yer almisti ve her bölümden bölüm bakani hocalar da vardi bulusmada, ki benim bölümden hocanin isi oldugu icin gelememisti, yerine iki asistan anlatti bölümü, onlari da zaten gürültüden duyamadim pek..Keyifli bir gündü ve gene bircok Türkle tanistim. Neyse bu sefer yanimda oturan elemanlar merhaba dedikten sonra aramizda gecen dialog söyleydi..

Ben:    Which program are you gonna study?
Onlar: Production Engineering and Management, you?
Ben:    Yes, yes finally..
Onlar: Really, you too?
Bu arada ben kafami evet anlaminda sallamaktaydim. Onlarda en son "great" falan gibi sözler sarf ediyorlardi.

Yani sonuc olarak kendi bölümünden olanlarla tanismak keyifli, özellikle uzun süre aradiktan sonra daha keyifli.. :) Birde elemanlarda tam geyiklerdi de, muhabbet aldi basini yürüdü.

Ayrica kayitlar bana biraz daginik gözüktü. Cünkü kac gündür okula gidiyorum, hatta kütüphaneden kart bile aldim ama hala okula kayit yaptiramadim tam anlamiyla. Sanirim pazartesi olacagiz son kaydi cunku derslerde zaten sali basliyor.

Gene yeni gelenlerin en büÿük problemleri kalacak yer bulamamalari. Kimileri hostellerde kaliyorlar ama onlarda cok pahalilar. Gelmeden önce bu konuda epeyce arastirma yapmak lazim. Cunku Isvec'te ki ev kiralama sistemi bizden cok cok farkli. Online kuyruklara girmeniz ve orada uzun sure beklemeniz gerekiyor. Isvec'e gelmeyi dusunenlere duyurulur. Ayrica her sehrin ayri kuyruk sistemi var.

Simdilik böyle..Yakinda daha kisa araliklarla ve resimli yazilar yazmaya calisacagim..

Bu arada arkadaslar sorularinizi maille atmak yerine lutfen buradan yazarsaniz bende buradan cevaplarim. Böylece diger insanlara da yol göstermis oluruz. Ne de olsa sizin problemleriniz yasayan, yasamis olan yada yasayacak olan bir cok insan var..

0 yorum yapıldı!.:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates