Social Icons

www.isvecteyasam.com

20 Ekim 2006

16-19 Ekim 2006 Varis Sonrasi Egitimi



Dönüş sonrası eğitiminde olduğum için uzun zamandır birşeyler yazma fırsatım olmadı.. Ama suan bakıncada anlatacak o kadar çok şey var ki şu bir haftada olan..Bildiğiniz gibi vizemde çıkan sorunlardan dolayı projeme yaklaşık gün geç başladım ve tabiki Ulusal Ajans tarafından gerçekleştirilecek Varış Sonrası Eğitimini kaçırdım..İşte benim gibi böyle kaçıran gönüllüler için yeniden bir eğitim yapıldı. Eğitimde toplam 8 kişiydik. Daniel (fransa), Tamara (çek cum.), Miguel(ispanya), Lukas (avusturya), Nora (almanya), Nansy (yunanistan), Mustafa(türkiye) ve ben..Eğitim genelde çok yoğun değildi..Daha çok outdoor aktiviteler şeklinde geçti..İlk gün dışarda çeşitli takım çalışması üzerine aktiviteler yaptık ama çoğu TOĞ’dan bildiğim şeylerdi.. Fakat ilginç olan Nansy ve Nora sürekli ben ve Mustafaya bakıyorr, sürekli bizi izliyorlardı.. Neyse o günün akşamı nansy ile oturup uzun süre konuştuk ve konu anlaşıldı.. Nansy sıkı bir Yunanlı ve bizim Türk olmamızdan rahatsız olmuştu.. Oturup neler konuşmadık ki,
İstanbuldan girdik, kıbrıs, kıta sahanlığı, kardak, megalo idea, osmanlı..nlere neler konuştuk ve başta sürekli saldıran Nansy konuşma sonunda biraz afalladı, çünkü bildiği çoğu şeyin yanlış olduğunu farkketti..İlginç olan okullarında bunlara Türklerin kötü olduklarını ve eğer Türkiye’ye giderlerse öldürüleceklerini söylüyorlarmış öğretmenleri.. Neyse alman Nora’ya gelirsek oda Türkiye ye tatile gelmiş ve pek iyi anılar yaşamamış. Birde almanyadaki Türkleri görünce tabi kafasında pek de iyi şeyler canlanmamış. Neyse onlada uzun süre konuşarak durumu anlatmaya çalıştım.. Valla bu avrupalı gençler doğru düzgün birşeyler bilmiyorlar ve ben bunları elimde oynatırım bildiklerimle ama ist ingilizcem yetmiyor bu konulara..Nede olsa bunlar önemli konular ve dikkatli olmak lazım konuşurken.. Ayrıca bir akşam sauna gittik ve orada AB ve Türkiye üzerine konuştuk..Ayrıca dikkatimi çeken bir noktada hemen genele varıyorlar..Yani bizim hareketlerimizden genel birşeyler çıkarmak istiyorlar..Yani mesela ben çayı 4 şekerli içiyorsam hemen ‘haa..Bu türklerin hepsi çayı 4 şekerli içer demekki’ demeye başlıyorlar..Valla komikti ama bazende ne uğraşıyorum lan ben bunlarla nasıl tanırlarsa tanısınlar bizi diyorum ama genede olmuyor işte..Ayrıca benim açımdan ilginç olanı Türkiye de olsam şiddetle eleştirdiğim bir çok şeyi burada kısmende olsa savunmak zorunda kalıyorum.. ÇELİŞKİ.. Neyse eğitimde favorim HİGH ROPE’tü. Resimlerini görebilirsiniz..Zaten aykında diğer siteyi yayına sokaçam ve oaraya bir sürü resim koymayı planlıyorum..

0 yorum yapıldı!.:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates