Social Icons

www.isvecteyasam.com

08 Ekim 2006

Gamla Stan Sokaklarinda..


Bugün haftasonu olması ve birde havanın güzel olması sebebiyle Stockholm`e gideyim dedim..Ama bu sefer tek başıma gitmeye ve Stockholm´ü keşfetmeye karar verdim..Ve düştüm yollara.. Stockholm benim kaldığım yere yani Hokarängen`e metroyla yaklaşık 20 dakika uzaklıkta..Bu arada burada araçlar nasıl yapıyorlar bilmiyorum ama hep tam zamanında geliyorlar duraklara (Türkiye´de pek olan birşey değil nede olsa..) ve duraklarda bir sonraki aracın ne zaman geleceği mutlaka yazıyor. Bunun kötü yani araç 3 dk. sonra bile gelecek olsa o 3 dakika size durakta valla bir ömür geliyor (ve hala anlamıyorum neden Türkiye´de o kadar bekliyoruz ama neden bize pek koymuyor o kadar beklemek..sanırım alışkanlık..). Her neyse çıktım işte yola ve Stockholm´den bir önceki durakta, Gamla Stan'da indim.Gamla Stan, eski Stockholm..Stockholm'ün eski sokaklarında biraz dolaştım ve pazar günü olduğu
için çoğu dükkan kapalıydı. Sokaklarda dolaşırken kendiniz Gamla Stan'ın melankolik havasına kaptırıveriyorsunuz birdenbire (bilmiyorum belkide yok böyle birşey ve ben sadece kendi melankolim içinde boğuluyorum..). Ama şu var ki daracık yolları, birbirine yakın ve bize hayli değişik gelen görünüşleriyle rengarenk Gamla Stan evleri.
Çoğu artık dükkan olarak kullanılıyor sanırım ama, insanı bir şekilde gerçekten büyülüyor. Burada dolaşırken kendimi yollara bıraktım ve beni istedikleri yere götürmelerine izin verdim. Bir süre dolaştıktan yollar beni Kral bilmemkaçıncı Gustav'ın sarayının önüne götürdüler. Hatta sarayın önünde ne olduğunu hala bilmediğim bir tören vardı. Biraz izledim ve ardından Stockholm merkeze doğru yola çıktım..Büyük alışveriş merkezlerini gezdim. biraz resim çektim (bu arada bir tane tarayıcı bulur bulmaz resimleri nete koyacağım.), ucuzluktan yararlanıp kendime 1-2 tişört aldım. Dolaştım durdum işte kısaca..Ama Stockholm de gitmem gereken o kadar çok yer var ki..Herşeyiyle çok farklı bir şehir çünkü.. Fakat sonuç olarak beni bugün en çok etkileyen Gamla Stan oldu.. Bir dahaki sefere daha farklı yerlere gidip oralarıda anlatırım..

0 yorum yapıldı!.:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates