Social Icons

www.isvecteyasam.com

24 Ekim 2006

Yemek yada yememek arasındaki ince çizgi..

Neden mi bahsediyorum? Başka bir ülkede, dilini bile bilmediğiniz insanların yaşadığı bir ülkede, normalde olsa dikkatinizi bile çekmeyecek olan miniminnacık şeyler; büyük, kocaman problemler halini alıyorlar.. İşte bunlardan biride yemek yemek…Burada yemeklere alışmak elbette çok güç oldu benim için… Fakat alışmaya başladım elbette…Normalde arada sırada balık yiyen, onu da ya özel günlerde yada annesinin zoruyla yiyen bendeniz, şimdilerde nerdeyse her ogün balık yiyorum. İsveçlilerin mutfaklarının vazgeçilmezi sanırım mikrodalga fırınlardır. Ayrıca buzdolaplarıda çift kapılı olup büyük bölüm genelde dondurulmuş gıdalara ayrılmış bölümdür. Evet isveçliler genelde dondurulmuş gıdaları tüketiyorlar yada dışarıda hazır yiyorlar yemeklerini. Fakat biz gönüllüler için dışarıda yemek, sadece hayatta kalmamıza yardımcı olan azıcık cep harçlığımızla mümkün değil… Doğal olarak
ikinci seçenek bir anda ortadan kalkıyor biz gönüllüler için..Sürekli dönmüş gıdalar tüketiyoruz.. Kahvaltılarda da pek farklı seçeneğimiz yok..Burada peynir deyince akla gelen kaşar peyniri..Zeytinse zaten çekirdeksiz, tatsız, tuzsuz birşey. Sizde benim gibi hayvancılığın yoğun olduğu bir memlekette doğmuş ve şuanda da zeytin memleketinde yaşıyorsanız bunlar size tat vermiyecektir…

Gelelim asıl noktaya…Bu benim açımdan iyi mi desem, yoksa kötü mü sayılır bilmiyorum. Kararı siz verin…Biliyorsunuz geçenlerde "Varış Sonrası Eğitimi" adı altında bir eğitime katılmıştım…İşte orada da yemek bir problemdi benim için..Ha tabi birde müslümansanız yemek konusunda biraz daha kısıtlanıyorsunuz…Ve işte bu kısıt konusunda biraz sonra anlatacaklarım…

Genelde yemeklerimi alırken, özellikle de o gün ku yemekte et varsa, etin ne eti olduğunu sorarım…Yine bir öğlen yemeği sırasında görevli sandığım ama aslında sonradan olmadığı öğrendiğim bir adama etin ne olduğunu sordum ve normal inek eti olduğu cevabını aldım ve bende, çok ta lezzetli gözüken, yemeği bir güzel yedim ta ki, bir Türk arkadsım o etin aslında DOMUZ eti olduğunu söyleyene kadar… Tabi söylediğinde ben çoktan yemeği bitirmiş, dişlerimi temizliyordum…Evet bilmeden de olsa yemiş olduk bizlere yasaklı olan bu eti…Biliyorum şimdi tadını merak ediyorsunuz, içinizden "tadı nasıldı" diye sormak geliyorsa, cevabını vereyim..Farklı değildi, fakat biraz eksiydi diyebilirim, tabi üzerinde ki sosun da etkisiyle de olabilir bu eksilik…Emin değilim…Sadece sundan eminim bilmeden de olsa yemiş bulundum domuz etini…

Dedim ya buralarda yemek yemek çok zor oluyor insan için…

0 yorum yapıldı!.:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates